آخرین اخبارجهانسیاست

انفجار در ادلب ۳۹ کشته برجای گذشت

انفجار در یک ساختمان چند طبقه در شهر «سرمدا» واقع در ولایت «ادلب» سوریه، دست کم ۳۹ کشته برجای گذاشته است.


انفجار در یک ساختمان چند طبقه در شهر «سرمدا» واقع در ولایت «ادلب» سوریه، دست کم ۳۹ کشته برجای گذاشته است.
گفته می‌شود که ۱۲ نفر از قربانیان کودک بوده‌اند.
این انفجار روز یکشنبه (۲۱ اسد) در یک انبار مهمات در شهر سرمدا و در نزدیکی مرز ترکیه رخ داده است.
شدت انفجار به حدی بوده که دو ساختمان مسکونی که مهمات در آن‌جا نگهداری می‌شد، به طور کلی با خاک یک‌سان شده‌ است. علت این حادثه هنوز مشخص نیست.
رامی عبدالرحمن مدیر مرکز دیده‌بان حقوق‌ بشر سوریه نیز به شبکه «فرانس پرس» گفته است که بیشتر کشته ‌شده‌گان از اعضای گروه «هیئت تحریر الشام» یا همان «جبهة النصره سابق» هستند که از ولایت حمص به ادلب آمده بودند.
به گفته وی، این خانه مسکونی به یک تاجر اسلحه تعلق دارد که با «جبهة النصره» همکاری می‌کند. گروهی که بخش اعظم ادلب را در اشغال خود دارد.
ولایت ادلب ماه‌ها است که صحنه انفجارها و ترورها میان گروه‌های تروریستی مختلف است.
گروه داعش مسئولیت برخی از این ترورها را بر عهده گرفته است. اما بیشتر این حوادث به نزاع درونی میان گروه‌ها بر می‌گردد.
این ولایت در دو مرحله در سال ۲۰۱۷ تا اوایل ۲۰۱۸ شاهد درگیری میان گروه هیئه تحریر الشام و احرار الشام و میان گروه‌های خرد حامیان آن‌ها بود. علاوه بر این، گروه داعش نیز به صورت هسته‌های خاموش در ماه‌های اخیر اقدام به عملیات‌های تروریستی کرده است.
درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی در ولایت ادلب، با آغاز قریب‌الوقوع عملیات آزادسازی این ولایت به عنوان نبرد پایانی بحران سوریه همراه شده است.
روز شنبه ویدئویی از حرکت بزرگترین کاروان نظامی ارتش سوریه به سمت ادلب منتشر شد. حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در روزهای جمعه و شنبه نیز قابل توجه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا