آخرین اخبارجهان

انفجار در نیویارک سه زخمی برجای گذاشت/ فرد بازداشت شده هوادار داعش است


انفجار در خط متروی (قطار زیرزمینی) نیویارک سه زخمی برجای گذاشت. مقامات پولیس گفته‌اند که در پیوند به این انفجار یک نفر را بازداشت کرده‌اند.
گفته شده که فرد بازداشت شده شهروند بنگلادیش است و از ده سال پیش در نیویارک زندگی می‌کرد.
به نقل از یورونیوز، «بیل دو بلازیو» شهردار نیویارک این حادثه را تلاش برای ارتکاب اقدامی «تروریستی» ارزیابی کرد.
به قول پولیس، یک انفجار در نزدیکی ایستگاه قطار زیرزمینی ناحیه منهتن نیویارک رخ داده است. چندین خط قطار زیرزمینی تخلیه گردیده است. پولیس این شهر افزوده است که دلیل این انفجار تا هنوز روشن نشده، اما یک تن در این رابطه بازداشت شده است.
فرد مظنون به دست داشتن در این حادثه بین ۲۰ تا ۳۰ ساله و بنگلادیشی است. بنا به گزارش ها او هفت سال گذشته را در امریکا گذرانده است.
در مورد شمار زخمی شدگان ارقام مختلفی ارایه شده است. پولیس در ابتدا گفت که تنها همان فرد بازداشت شده زخمی شده است. روزنامه نیویارک تایمز از چندین زخمی گزارش داده بود. در این میان اما رسانه‌ها از چهار زخمی در اثر این حادثه سخن گفته‌اند.
در همین حال، پولیس فدرال امریکا اعلام کرده است که فرد بازداشت شده، اعتراف کرده که هوادار داعش بوده و این حمله را به عنوان انتقام انجام داده است.
گفتنی‌ است که دو ماه پیش نیز یک شهروند ازبیکستان با راندن موتر در پیاده‌رو دست به حمله تروریستی در نیویارک زده و ۸ تن را کشت. او نیز در اعترافاتش، خود را وابسته به گروه داعش اعلام کرد.

مظنون بازداشت شده بنگلادیشی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا