آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

انفجار دو موتربمب؛ ۲۸ طالب کشته و زخمی شدند

مسئولان محلی در ولایت‌های میدان‌وردک و زابل می‌گویند که در پی انفجار دو موتر بمب‌گذاری‌شده‌ در این دو لایت، ۹ نیروی امنیتی زخمی شده‌اند. همچنان در پی این دو انفجار ۲۸ طالب مسلح کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، محب‌الله شریف‌زی سخنگوی والی میدان‌وردک می‌گوید که انفجار در این ولایت حوالی ساعت ۴:۰۰ بامداد در ساحه‌ «کوته عشر» میدان‌شهر رخ داده است.
او اضافه کرد که این رویداد ناشی از انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده بوده که قبل از رسیدن به هدف توسط نیروهای امنیتی هدف قرار گرفته و انفجار کرده است. به گفته‌ او، در این رویداد سه نیروی امنیتی زخمی شده‌اند.
بربنیاد گفته‌های سخنگوی والی میدان‌وردک، در نتیجه‌ این انفجار، ۱۵ جنگ‌جوی گروه طالبان نیز کشته و زخمی شده‌اند.
همچنان گل‌اسلام سیال سخنگوی والی زابل در صحبت با رسانه‌ها گفته که انفجار در این ولایت، ناوقت شب گذشته در ولسوالی شاه‌جوی رخ داده است. او افزوده که این رویداد ناشی از انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی نوع هاموی بوده است.
طبق معلومات آقای سیال، هدف این موتر یک قرارگاه نیروهای پولیس بوده که قبل از رسیدن به هدف توسط این نیروها شناسایی و از بین برده شده است.
او تأکید کرد که در این انفجار شش سرباز پولیس زخمی شده‌اند. به گفته او، همچنان در این رویداد، ۱۳ جنگجوی طالبان کشته و زخمی شده‌اند.
اما، طالبان تاکنون در خصوص این دو افنجار ابراز نظری نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا