آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

انفجار مهیب در غور؛ آمار تلفات بلند است

انفجاری مهیب ناشی از موتر موتر بمب گذاری شده ساعات پیش شهر فیروزکوه غور را لرزاند. آمار ابتدایی نشان می‌دهد که تلفات ناشی از آن بلند بوده و تاکنون ۷ تن کشته شده و ۷۳ تن دیگر زخم برداشته است.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالجبار شایق رییس صحت عامه غور می‌گوید که تا کنون هفت کشته و ۷۳ زخمی از محل انفجار امروز به شفاخانه منتقل شده‌ است. پیشتر سخنگوی وزارت امور داخله از کشته و زخمی شدن ۲۰ تن خبرداده و تاکید نموده بود که این آمار ابتدایی است.
طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله امروز یکشنبه(۲۷ میزان) در توییتی می‌گوید که یک عراده واسطه نقلیه نوع کرولا مملو از مواد انفجاری در مقابل ریاست امور زنان، شهدا و معلولین در نزدیک قراول فرماندهی پولیس ولایت غور انفجار داده شده است.

وی بیان می‌کند: «حوالی ساعت ۱۱ امروز تروریستان یک‌عراده واسطه کرولا مملو از مواد انفجاری را در مقابل ریاست امور زنان، شهدا و معلولین در نزدیک قراول قوماندانی امنیه ولایت غور انفجار دادند».
سخنگوی وزارت داخله می‌افزاید که «نظر به معلومات ابتدایی با تاسف به اثر این رویداد تروریستی ۲۰ تن شهید و مجروح گردیدند».
این انفجار در حالی رخ می‌دهد که مذاکرات صلح میان‌افغانی در دوحه جریان دارد و زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به تازگی گفته بود واشنگتن با طالبان برای کاهش خشونت‌ها در کشور به توافق رسیده است.
گفتنی است که تاکنون گروهی مسئولیت این رویداد را به دوش نگرفته و همچنان احتمال بلند رفتن آمار تلفات وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا