آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

انفجار موتربم در فاریاب؛ آمار تلفات بلند است

گزارش‌ها از ولایت فاریاب می‌رساند که در پی حمله موتربمب طالبان بالای مقر فرماندهی پولیس ولسوالی المار این ولایت بیش از ۲۰ تن کشته و زخمی شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالکریم یورش سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب می‌گوید، یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده‌ طالبان حوالی ساعت ۱۲:۰۰بامداد (۲۰عقرب) در نزدیک ساختمان فرماندهی پولیس ولسوالی المار منفجر شده است.

طبق معلومات یورش، مهاجمان مسلح پس از انفجار، به درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی پرداختند. درگیری تا حوالی ساعت ۴:۰۰ بامداد ادامه داشته و در نتیجه به دو طرف تلفات وارد شده است.
وی می‌افزاید که در جریان این درگیری چهار نیروی امنیتی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند. بسم‌الله، سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی المار نیز شامل زخمیان است. اما وضعیت صحی وی خوب گزارش شده است.
سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب می‌گوید در انفجار موتربم طالبان به غیرنظامیان نیز تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی وارد شده است.
به گفته او، بیشتر از ده غیرنظامی در این انفجار کشته و یا زخمی شده‌اند، اما آمار کشته‌ها و زخمیان هنوز مشخص نشده است.
سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب همچنان می‌گوید که ده‌ها دکان در نتیجه‌ انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده حریق شده است.
گفته می‌شود در این درگیری به جنگجویان طالب نیز تلفات وارد شده است. اما آمار دقیق تلفات آن‌ها معلوم نیست.
گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.
فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های ناامن به حساب می‌رود. طالبان در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند و هرازگاهی نظامیان و غیرنظامیان را مورد هدف حملات شان قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا