آخرین اخبارافغانستانسیاست

انفجار هرات؛ شورای امنیت ملل متحد خواستار مبارزه جدی با تروریزم شد

خبرگزاری دید: اعضای شورای امنیت ملل متحد با اشاره به حملۀ اخیر بر مسجد گازرگاه شهر هرات گفته‌اند که تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است و باید با آن مبارزه شود.


اعضای شورای امنیت ملل متحد به تازگی با نشر بیانیه‌‌ای ضمن نکوهش حمله تروریستی در هرات تاکید کرده‌اند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آن‌ها در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.
در بیانیه آمده است: آن‌ها (اعضای شورای امنیت) مجدداً بر لزوم مبارزۀ همه کشورها با تمام ابزارها، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، قانون بین‌المللی پناهندگان و حقوق بین‌الملل بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کردند.
همچنان اعضای شورای امنیت ملل متحد گفته‌اند که حمله هرات به دنبال افزایش حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در سراسر افغانستان از جمله در جوامع اقلیت‌های مذهبی صورت می‌گیرد که مسئولیت تعدادی از آن‌ها را داعش بر عهده گرفته است.
در انفجاری که گفته می‌شود حملۀ انتحاری بود، حوالی ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر روز جمعه در مسجد جامع گازرگاه شهر هرات به وقوع پیوست که در آن، دست‌کم ۱۸ نفر به شمول مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب این مسجد کشته و ۲۴ تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا