آخرین اخبارافغانستان

فرماندهی پولیس هرات:

اوضاع امنیتی ولایت هرات نسبتاً خوب است


دستاورد دو ماهه اداره امنیت ملی ولایت هرات امروز شنبه طی یک نشست خبری با حضور والی و فرماندهی پولیس این ولایت با رسانه‌ها در اشتراک گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاری دید، دادالله حریفی، رییس امنیت ملی هرات از بازداشت ۶۵ تن به اتهام جرایم مختلف خبر داد.
وی افزود، از این میان ۹ به اتهام اعمال تروریستی، سه تن به اتهام کمک به مخالفان، ۵ تن به اتهام اخذ رشوه، ۱۴ تن به اتهام سرقت‌های مسلحانه، ۸ تن به اتهام جعل و تذویر، ۱ تن به اتهام تهدیدات تیلفونی، ۲ به تنهام خرید و فروش سلاح و شمار دیگر به اتهام سایر جرایم دستگیر شده‌اند.
آقای حریفی در ادامه از آزادی دو طفل از چنگال آدم‌ربایان خبر داد.
به گفته او، یکی از این دو طفل ۱۰ روز و دیگری ۶ روز قبل توسط آدم‌ربایان ربوده شده بودند که رها شدند.
در پیوند با این دو رویداد آدم‌ربایی ۷ تن بازداشت شدند و شماری هم تحت تعقیب قرار دارند.
رییس امنیت ملی هرات همچنان ضبط ۱۸ میل سلاح‌های مختلف، یک‌ عراده موتر کرولا مملو از مواد انفجاری، یک سوب واسکت انتحاری و شماری دیگر از مهمات را به دستاوردهای این اداره افزود.
در همین حال، محمد آصف رحیمی والی هرات، ضمن تقدیر از فعالیت‌های روزهای اخیر اداره امنیت ملی و فرماندهی پولیس این ولایت گفت که اگر نیروهای امنیتی ما از خود شایسته‌گی نشان بدهند، از خود انرژی نشان بدهند، می‌توانند جلو هر نوع جنایت و پرخاش‌گری‌ها را بگیرند.
وی امیدوار براینست که اوضاع امنیتی در هرات رو به بهبود است.
از سوی هم محمد ایوب انصاری، فرمانده پولیس هرات، اوضاع امنیتی این ولایت را نسبت به دو ماه پیش خوب عنوان نموده و افزود، در حال حاضر اوضاع امنیتی ولایت هرات نسبتا خوب است.
آقای انصاری، اشاره کرد که در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر ناامن بودن منطقه بند سلما به گوش می‌رسید، اما اوضاع امنیتی این منطقه کاملاً نورمال است.
گفتنی است که آمار سرقت‌های مسلحانه و قتل در ولایت هرات کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا