آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

نامزد وزیر خارجه در پارلمان:

اولویت ما در سیاست خارجی پایان جنگ و برقراری صلح است

محمدحنیف اتمر نامزد وزیر امور خارجه می‌گوید تنها راه مبارزه با تروریزم جهانی پایان جنگ و برقراری صلح با عزت در افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه امروز دوشنبه(۲۶ عقرب) در مجلس نمایندگان کشور، برنامه‌های خود را جهت کسب رای اعتماد به اعضای این مجلس پیشکش نمود.
آقای اتمر تهدید تروریزم را در افغانستان «حقیقت تلخ» خوانده و گفت: اگر پروسه صلح نتیجه داد، از شورای امنیت سازمان ملل تضمین می‌خواهیم؛ حقیقت تلخ این است، اگر با طالبان به توافق هم برسیم، متاسفانه تروریزم ما را تهدید می‌کند.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: مهم ترین راه مبارزه با تروریزم برقراری صلح و ثبات در افغانستان است. او اضافه کرد: تنها مشکل ما تروریزم نیست؛ مشکل ما قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان است که هردو تروریزم را حمایت می‌کند.
آقای اتمر مبارزه با تروریزم را از سوی جامعه جهانی مهم عنوان کرده و گفت: ما از جامعه جهانی صلح را گدایی نمی‌کنیم؛ ما روی منافع مشترک با آنان کار می‌کنیم، تروریزم یک تهدید جهانی است؛ برای مبارزه با این پدیده شوم باید صلح در افغانستان برقرار گردد.
او اضافه کرد: افغانستان برای برقراری صلح باید اجماع جامعه بین‌المللی را با خود داشته باشد. اولویت ما در سیاست خارجی پایان جنگ و برقراری صلح با عزت در افغانستان است.
محمدحنیف اتمر نامزد وزیر امور خارجه، محمدمسعود اندرابی نامزد وزیر امور داخله و عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر مالیه امروز دوشنبه برای کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان کشور حضور پیدا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا