آخرین اخبارجهان

اولین تاکسی پرنده در دبی به پرواز درآمد!


در چارچوب برنامه‌های دبی برای رهبری علمی جهان عرب، روز گذشته، اولین پرواز آزمایشی تاکسی پرنده بدون راننده انجام شد.
تاکسی‌های پرنده بدون راننده که به زودی در آسمان دبی پرواز خواهند کرد، توسط شرکت آلمانی «فولوکوپتر» ساخته شده‌اند. این شرکت در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین فعالیت می‌کند و تاکسی‌های پرنده‌ای برای دبی ساخته که کابین آن‌ها مانند یک هلی‌کوپتر کوچک و دارای دو چوکی است. بالای این کابین دو نفره حلقه‌ای قرار دارد که هشت موتور ملخی روی آن نصب شده است.
تاکسی‌های پرنده دبی، اولین پرواز آزمایشی خود را بدون مسافر انجام دادند.
به نقل از العربیه، این تاکسی‌های پرنده براساس معیارهای حمایت از طبیعت و محیط زیست ساخته شده و انرژی پاک مصرف می‌کنند و صدای کم‌تری ایجاد می‌کنند. تاکسی‌های پرنده می‌توانند با سرعتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر به مدت ۳۰ دقیقه پرواز کنند. عرض کابین این تاکسی دو متر و عرض حلقه حامل موتورها ۷ متر است.
برای افزایش ایمنی، این تاکسی‌ها به تدابیر ایمنی متعددی از جمله باتری‌های اضطراری و دو چتر نجات مجهز شده‌اند.
شرکت فولوکوپتر با شرکت‌های متعدد اروپایی و امریکایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، رقابت می‌کند. از جمله این شرکت‌ها شرکت ایرباص است که اعلام کرده اولین تاکسی پرنده خود را در سال ۲۰۲۰ بسازد. شرکت کیتی هوک با سرمایه‌گذاری لاری پیج، بنیانگذار گوگل نیز شرکت دیگری است که در این زمینه فعالیت می‌کند. شرکت اوبر نیز اعلام کرده با همکاری شرکای خود تاکسی پرنده خواهد ساخت.
الکساندر زوسیل، موسس شرکت فولوکپتر پیش از تجربه دبی گفت:« ما زمانی در ملاء عام ظاهر می‌شویم که بتوانیم چیزی عرضه کنیم که پرواز کند. ما واقعیت‌ها را عرضه می‌کنیم نه رویاها را.»
مراسم آزمایش اولین تاکسی پرنده بدون راننده دبی با حضور شیخ حمدان بن محمد، ولی عهد دبی برگزار شد. امارات می‌کوشد استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور را در جامعه نهادینه کرده و خود را در این زمینه به یک کشور پیشرو تبدیل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا