آخرین اخبارافغانستانسیاست

اولین روز آتش‌بس یک‌طرفه؛ دو ولسوالی سقوط کرد و چندین سرباز کشته شد


در اولین روز آتش‌بس یک طرفه دولت با طالبان مسلح، این گروه دو ولسوالی در ولایات شمالی را به تصرف خود درآورده و چندین سرباز را کشتند.
به گزارش خبرگزاری دید، طالبان اکنون ولسوالی صیاد سرپل و ولسوالی کوهستانات فاریاب را تحت تصرف خود درآورده و بیش از ۲۰ سرباز را در این ولسوالی‌ها کشته‌اند.
محمدطاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب می‌گوید: ولسوالی کوهستانات به طور کامل در تصرف طالبان درآمده و ۸ سرباز در این ولسوالی کشته شده‌ است.
در همین‌حال، محمد نور رحمانی رییس شورای ولایتی سرپل به خبرگزاری دید، گفت: بیش از ۷۰ درصد از منطقه ولسوالی صیاد در دست طالبان قرار دارد و صبح امروز دو روستای «قفلاتون» و «القانی قشلاق» نیز به دست طالبان افتاد.
اگر نیروهای امنیتی حملات تهاجمی‌شان را آغاز نکنند، مرکز این ولسوالی نیز به زودی سقوط خواهد کرد.
به گفته آقای رحمانی، ۱۳ تن از نیروهای اردوی ملی در این درگیری کشته و ۵ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
اشرف غنی رییس جمهور در روزهای گذشته طی اعلامیه‌ای، به نیروهای دولتی دستور داده بود از ۲۷ رمضان الی ۵ عید فطر آتش‌بس یک‌جانبه با طالبان برقرار کرده و حملات تهاجمی را متوقف کنند.
پس از اعلامیه آقای غنی، بسیاری از کارشناسان نظامی از جمله امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی، این موقف دولت را به ضرر نیروهای امنیتی خوانده و نسبت به عواقب «فاجعه‌بار و خونین» آن هشدار داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا