آخرین اخبارافغانستانسیاست

«اوچا» نهاد وابسته سازمان ملل کمک‌هایش را به افغانستان قطع کرد

خبرگزاری دید: دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد(اوچا) کمک‌های را به افغانستان قطع کرد.

این دفتر دلیل قطع کمک‌هایش را به افغانستان محدودیت های طا-لبان بر کار زنان در ادارات عنوان کرده است.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با ابراز نگرانی از وضعیت جاری در افغانستان می‌گوید: با محدودیت تازه طا-لبان، پروازهای سازمان ملل متحد که کمک‌های نقدی را برای مددرسانی بشری به کابل انتقال می دادند، متوقف شده است.

او قرار است به زودی به کابل سفر کند؛ اما هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده ‌است.

بربنیاد گزارش‌ها، پس از منع کار زنان در اداره‌های غیردولتی بیش از ۱۵۰ موسسه به صورت قسمی یا مکمل، فعالیت‌های شان را در افغانستان توقف داده اند.

سمیرا سعید رحمان مقام ارشد کمیته بین‌المللی نجات(IRC)  می‌گوید که با نداشتن کارمند زن، ادامه کار اداره‌های غیردولتی ناممکن است.

از سوی دیگر، هوگو شارتر شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان با نشر توییتی گفت که طا-لبان با ممنوعیت زنان افغان از کار در سازمان‌های غیردولتی با جان مردم افغانستان بازی می‌کنند.

او همچنین گفت: بریتانیا با سایر تمویل‌کننده‌ها تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کمک‌ها برای نیازمندان می‌رسد؛ اما او تاکید کرده که اگر طا-لبان تصمیم شان را در مورد کار زنان در اداره‌های غیر دولتی تغییر ندهند، ادامه کمک ها نا ممکن خواهد بود.

این در حالی است که طا-لبان اخیراً به دنبال منع تحصیل دختران کار زنان در موسسه‌های غیردولتی را نیز منع کردند که این کار با واکنش‌های زیادی مواجه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا