آخرین اخبارافغانستانفناوری و اطلاعات

اپلیکیشن «کابل من» رونمایی شد

اپلکیشن «کابل من» برای شهروندان پایتخت ساخته شده است که در این اپلکیشن اطلاعات زیادی در مورد شهر کابل، اماکن مهم دولتی و اطلاعات دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

اپلکیشن «کابل من» برای شهروندان پایتخت ساخته شده است که در این اپلکیشن اطلاعات زیادی در مورد شهر کابل، اماکن مهم دولتی و اطلاعات دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، روز پنجشنبه، ۲۳ حوت در محفلی در کابل، از اپلیکیشن کابل من، در مرکز نمارسانه رونمایی شد.

آقای محمد تقی حیدری سازنده این اپلیکیشن گفت که این اپلیکیشن باعث خواهد شد تا سهولت‌هایی برای شهروندان کابل ایجاد شود.

آقای حیدری در مراسم رونمایی از این اپلیکیشن بیان کرد که این اپلیکیشن برگرفته از یک کتاب به همین نام است و در این اپلیکیشن تلاش شده، تا نیازهای روزانه شهروندان برطرف شود.

او گفت که گاهی برای یافتن یک مسیر یا مکان نیاز به اطلاعات دقیقی داریم که با نصب این اپلیکیشن به‌روی موبایل، می‌توان در وقت کوتاهی نیازها را برطرف کرد.

سازنده این اپلیکیشن گفت که قبلا از این اپلیکیشن به صورت آزمایشی استفاده شده و مشکلات آن تا حدودی برطرف شده است و در تلاش هستیم تا در آینده نیز مشکلات احتمالی آن را رفع کنیم.

حیدری بیان کرد؛ ساخت چنین اپلیکیشن‌هایی می‌تواند در هوشمندسازی شهر موثر باشد و سهولت‌هایی برای شهروندان و کسانی که تازه وارد کابل می‌شوند، ایجاد کند.

همچنین خانم سیده مژگان مصطفوی معین مالی، اداری و گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که کابل شهری است که در آن اطلاعات دقیقی در مورد مکان‌ها و مسیرها وجود ندارد و ساخت چنین اپلیکیشن‌هایی می‌تواند یک قدم در توسعه شهری باشد.

خانم مصطفوی گفت که هر چند که وظیفه حکومت است، تا چنین اپلیکیشن‌هایی را برای مردم بسازد اما موسسه نما رسانه این اقدام خوب را برای شهروندان روی دست گرفته است.

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود: امیدواریم که ساخت چنین اپلیکیشن‌هایی مختص به کابل نباشد و برای ولایت‌های توریستی مانند بامیان، بلخ و هرات نیز چنین اقداماتی صورت گیرد.

گفتنی است که این اپلیکیشن اطلاعات مفیدی برای شهروندان کابلی، در دسترس قرار می‌دهد و قابلیت نصب بروی اسمارت فون‌ها را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا