آخرین اخبارجهانچین

اپیدمی کرونا؛ آمار تلفات در چین از ۴۰۰ تن گذشت

مقام‌های صحی در چین صبح امروز سه شنبه (۱۵ دلو) اعلام کرده‌اند که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۴۲۶ تن رسیده‌است.

مقام‌های صحی در چین صبح امروز سه شنبه (۱۵ دلو) اعلام کرده‌اند که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۴۲۶ تن رسیده‌است.
به گزارش خبرگزاری دید، تلویزیون دولتی چین گفته ‌است که شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالت «هوبی» به ۴۱۴ تن افزایش یافته که به این ترتیب، شمار کل قربانیان این ویروس، به ۴۲۶ تن رسیده‌است.
این شبکه همچنین اعلام کرده ‌است که که ۲ هزار و ۳۴۵ نفر دیگر نیز به کرونا مبتلا شده و شمار مبتلایان در هوبی به ۱۳ هزار و ۵۲۲ نفر افزایش یافته‌ است.
وزارت صحت چین هم گفته‌ است که ۱۰ هزار و ۹۹۰ بیمار در هوبی بستری شده‌اند که حال ۵۷۶ تن آن‌ها وخیم است.
در مجموع بیش از ۱۹ هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسمبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ ایالت و منطقه چین، به بیش از ۲۰ کشور دنیا از جمله امریکا، استرالیا، تایلند، مالزیا، کوریای جنوبی، جاپان، کانادا، سویدن، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده‌ است.
دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
از سوی دیگر دولت چین گفته‌ است که به عملکرد ناکافی خود در مقابله با شیوع ویروس کرونا معترف است؛ اما امریکا را متهم کرده که با اقدامات خود در مقابله با این ویروس عملاً هراس‌افکنی کرده‌ است.
دولت چین همچنین دستور تعطیلی بازارهای خرید و فروش حیوانات وحشی را صادر کرده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا