آخرین اخبارایرانمنطقه

اپیدمی کرونا در ایران؛ ۴ تن جان باختند

آمارهای رسمی ارائه شده از سوی وزارت صحت ایران حاکی است که تاکنون ۴ شهروند این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و دست کم ۲۸ تن دیگر مصاب شده است.

آمارهای رسمی ارائه شده از سوی وزارت صحت ایران حاکی است که تاکنون ۴ شهروند این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و دست کم ۲۸ تن دیگر مصاب شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در تازه‌ترین گزارش‌ ارائه شده از سوی مسئولان صحت در ایران؛ کیانوش جهانپور مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صحت آن کشور گفته است که ۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.
جهانپور از تایید ابتلا ۱۳ نفر منجمله ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان خبر داد و افزود دو نفر از این جمع جان خود را از دست داده است. اکنون اما گزارش شده که آمار افراد آلوده به ویروس به ۲۸ تن رسیده است.
همچنان سعید نمکی وزیر صحت ایران شمار افراد مشکوک به داشتن ویروس کرونا را در این کشور ۲۸۵ نفر خوانده و از مردم خواسته تا مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس را رعایت کنند.
وزیر بهداشت ایران گفته است «همزمانی» ویروس آنفلوآنزا و کرونا در ایران باعث شده تا در شرایط فعلی همه بیماران با پروتکل ویروس کرونا بررسی شوند.
او گفته است رسیدگی به مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا «رایگان» خواهد بود.
آقای نمکی توصیه کرده برگزاری برخی نشست‌ها در کشورش لغو شود.
وزارت صحت ایران در زمان شیوع ویروس در چین خواهان توقف پروازها به این کشور شد اما این پروازها همچنان ادامه داشته است.
پس از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در قم، درخواست‌هایی برای اعمال محدودیت‌های ترددی در قم از جمله در اماکن مذهبی مطرح شد اما یک مقام وزارت صحت ایران به خبرگزاری ایلنا گفته است که تصمیم‌گیری درباره قرنطینه قم با وزرات صحت نیست و ارگان‌های دیگر باید این کار انجام دهند.
مینو محرز، عضو کمیته بیماری‌های عفونی وزارت صحت ایران گفته است این وزارتخانه تنها می‌تواند چنین درخواستی ارائه دهد.
آقای نمکی گفته است بسیاری از مبتلایان به کرونا در قم «رو به بهبودی و ترخیص از شفاخانه‌ها هستند.»
گفتنی است که براساس گزارش سایت «ورلدمترز» در مجموع ۷۶ هزار و ۸۰۶ تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۵ هزار و ۴۶۷ تن در چین هستند. این ویروس در چین جان ۲ هزار و ۲۳۶ نفر را گرفته و در بیرون از چین تا صبح امروز تنها ۱۴ تن. با احتساب چهار مرگ به دلیل ابتلا به کرونا، ایران پس از چین بالاترین آمار فوت را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا