آخرین اخبارافغانستانسیاست

اکسپرس تریبون: پاکستان از انتقادات علنی طا-لبان دلگیر شده است

خبرگزاری دید: به دنبال انتقاد سرپرست وزارت دفاع طا-لبان از پاکستان، اسلام‌آباد به طور خصوصی و با عبارات قاطعانه به رهبران فعلی طا-لبان گفته است که چنین انتقادات علنی به روابط دوجانبه آسیب می‌رساند.


منابع رسمی دولت پاکستان به اکسپرس تریبون گفته‌اند که اسلام‌آباد از اتهامات سرپرست وزارت دفاع طا-لبان ناامید شده است، آن را بازتاب همان طرز فکر دولت‌های قبلی افغانستان خوانده که حماقت‌های خود را بر گردن اسلام‌آباد می‌انداختند.
این منابع گفته‌اند که پاکستان چنین اظهارنظر علنی را از سوی مقام‌های ارشد طا-لبان افغانستان انتظار نداشت، زیرا اسلام‌آباد از زمان بازگشت طا-لبان به قدرت، کارهای زیادی برای حکومت آن‌ها انجام داده است.
ملا محمد یعقوب وزیر دفاع طا-لبان هفته گذشته مدعی شد که پاکستان به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا با هواپیماهای بدون سرنشین از خاک این کشور در افغانستان عملیات و حملات انجام دهد.
ملا یعقوب گفت: طبق اطلاعات ما پهپادها از طریق پاکستان به افغانستان وارد می‌شوند، از حریم هوایی پاکستان استفاده می‌کنند، ما از پاکستان می‌خواهیم که از حریم هوایی شما علیه ما استفاده نشود.
بر بنیاد این گزارش، اظهارات مقام ارشد طا-لبان ممکن روابط بین افغانستان و پاکستان را در زمانی که پاکستان از ادامه مشکل ناشی از تحریک طا-لبان پاکستان (TTP) و وابستگان آن راضی نیست، تضعیف کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا