آخرین اخبارافغانستانسیاست

باشندگان معترض فاریاب:

اگر امنیت تامین نشود، اعتراضات گسترش می‌یابد


برپایی خیمه‌های تحصن در ولایت فاریاب وارد سومین روز خود شده است. شماری از باشندگان ولایت فاریاب با برپایی خیمه‌های تحصن در این ولایت، می‌گویند که اگر دولت نتواند به خواسته‌ آن‌ها رسیدگی کند دست به نافرمانی مدنی گسترده می‌زنند.
به گزارش خبرگزاری دید، اين خيمه‌هاى تحصن توسط اعضای شبکه نهادهای جامعه مدنی، بيجا شدگان و متضررين جنگ در ولسوالی‌ها و باشندگان شهر ميمنه، به دلیل افزايش ناامنی‌ها، سقوط ولسوالی‌ها، محاصره و افزايش تلفات نيروهای امنيتی و مسدود بودن شاهراه ميمنه – مزار در مقابل ساختمان ولايت، دفتر يوناما، رياست امنيت ملی و چارراه فرماندهی پولیس برپا شده است.
سید زین‌الدین عابدی مسئول شبکه نهادهای جامعه مدنی فاریاب می‌گوید: بی‌توجهی دولت مرکزی و ضعف مسئولین محلی از عوامل اصلی بحران‌پیش آمده در این ولایت است.
در همین حال، صبغت‌الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب می‌گوید: شاهراه میمنه – مزار، ماه‌ها است که گاهی مسدود است، ولسوالی‌ها در حال سقوط‌ است، روزانه ده‌ها تن کشته و زخمی می‌شوند، اما دولت مرکزی که با آرای مردم به وجود آمده در قبال وضعیت پیش آمده بی‌تفاوت است.
آقای سیلاب افزود، اگر دولت به خواسته‌های مشروع شهروندان توجه نکند، ما این تحصن خود را توسعه بخشیده و دست به نافرمانی مدنی خواهیم زد.
از سویی هم، منابع از دفتر مقام ولایت فاریاب می‌گویند که عمليات تصفيوی ولسوالی‌ها و بازگشايی شاهراه از زمين و هوا بر اساس دستور ریيس جمهور، از ولسوالی شيرين تگاب آغاز شده عنقريب به ولسوالی خواجه سبزپوش می رسد و شاهراه باز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا