آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

جنرال میلر به طالبان:

اگر به توافقنامه پابند نباشید، حملات هوایی آغاز می‌شود

اسکات میلر فرمانده نیروهای امریکایی در واکنش به افزایش حملات طالبان به مواضع نظامیان افغانستان، گفته است اگر طالبان از توافقنامه صلح تخطی کنند، امریکا حملات را علیه این گروه آغاز می‌کند.

اسکات میلر فرمانده نیروهای امریکایی در واکنش به افزایش حملات طالبان به مواضع نظامیان افغانستان، گفته است اگر طالبان از توافقنامه صلح تخطی کنند، امریکا حملات را علیه این گروه آغاز می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، طالبان پس از پایان مرحله کاهش خشونت‌ها بار دیگر حمله‌های مسلحانه را علیه نظامیان کشور آغاز کرده اند.
اسکات میلر فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان گفته است که کاهش خشونت در سرتاسر افغانستان سرآغازی برای راه صلح در این کشور بود و تمام طرفین درگیر در جنگ باید این اطمینان را به مردم بدهند که رسیدن به صلح قابل دسترسی است.
آقای میلر افزوده، اگر طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی افغانستان حمله کنند، نیروهای خارجی برپشتیبانی از نهادهای امنیتی افغانستان ادامه خواهند داد.
وی تصریح کرد که هدف اصلی کاهش خشونت در افغانستان است و با مذاکراتی که با طالبان انجام شده، آنها ملزم به کاهش جنگ و خشونت در افغانستان هستند.
آقای میلر گفته است که در صورتی که طالبان به کاهش خشونت متعهد نباشند، توافقنامه شکننده خواهد بود، این موضوع به طالبان نیز گفته شده که باید خشونت کاهش یابد در غیر این صورت توافقی در میان نخواهد بود.
فرمانده امریکایی خاطرنشان کرد: اگر طالبان به تعهدات خود عمل نکنند پاسخ مناسبی را دریافت خواهند کرد.
این در حالی است که «سونی لگت» سخنگوی ناتو از اولین حمله هوایی نیروهای امریکایی علیه طالبان طی ۱۱ روز گذشته خبر داد.
وی این حمله را که در ولسوالی «نهر سراج» ولایت هلمند صورت گرفت، در جهت دفاع از نیروهای نظامی افغانستان خواند.
گفتنی است که در پایان هفته‌ کاهش خشونت‌ها و پس از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، این گروه اعلام کرد که حملاتش را علیه نظامیان داخلی از سر می‌گیرد و شب گذشته در ۱۷ ولایت بالای اهداف داخلی حمله کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا