آخرین اخبارافغانستانسیاست

نامزدان معترض پارلمانی هشدار دادند:

اگر به خواست ما رسیدگی نشود، انتخابات را تحریم می‌کنیم

شماری از نامزادان پارلمانی معترض در کابل، به حکومت هشدار دادند که اگر به خواست‌های آنان پاسخ مثبت داده نشود، انتخابات آینده ریاست جمهوری را تحریم می‌کنند.

شماری از نامزادان پارلمانی معترض در کابل، به حکومت هشدار دادند که اگر به خواست‌های آنان پاسخ مثبت داده نشود، انتخابات آینده ریاست جمهوری را تحریم می‌کنند.
این نامزدان که از دوازده ولایت کشور در کابل دست به اعتراض زده‌اند، می‌گویند که با گذشت ۳۰ روز از اعترضات شان به‌خواست شان توجه نشده که هیچ؛ حتا از سوی نیروهای امنیتی با خشونت مواجه شده‌اند.
این نامزدان، کمیسیون انتخابات را متهم به تقلب کرده می‌گویند، کسانی که امروز در پارلمان راه یافتند «مافیا» و پولدارانی هستند که حتی پنج رای شفاف نداشتند، ولی کرسی پارلمان را خریداری کردند.
صدیقه مبارز یکی از نامزدان معترض ولایت میدان‌وردک در این مورد گفته است که امروز کسانی وارد پارلمان شده‌اند که مافیا هستند و پول دارند و حتی گفته‌هایی وجود دارد که شماری از آنان با فساد اخلاقی به این مجلس راه یافته‌اند.
این نامزد معترض ولایت میدان‌وردک مدعی است که در حق آنان ظلم و بی‌عدالتی صورت گرفته است، زیرا کسانی که حتی ۵ رای پاک نداشتند اما به دلیل معامله‌گری و فساد اکنون وارد مجلس شده‌اند.
فرزانه فرهمند نامزد معترض از ولایت بغلان، در این مورد گفت که انتخابات پارلمانی در واقع انتخابات نبود، بلکه انتصابات و بازار فروش آرا بود که هر کس نظر به پول و سرمایه‌اش میزان برندگی در مجلس را پیش از پیش تخمین می‌زد.
فرهمند اظهار داشت که شمار زیادی از ارگان‌های مربوطه به نامزدان معترض وعده داده بودند که به این اعتراضات رسیدگی خواهند کرد، اما حال که اعتراضات ما وارد سی و یکمین روز شده است هیچ گونه اقدامی به‌خاطر حل مسایل صورت نگرفته است.
از سوی دیگر، نجیبه فایز نامزد معترض ولایت هلمند به حکومت وحدت ملی هشدار داد؛ در صورتی که به اعتراضات این نامزدان رسیدگی نشود، انتخابات ریاست جمهوری را تحریم و آخرین گزینه برای دادخواهی اعتصاب غذایی خواهد بود که به آن دست خواهیم زد.
در همین حال، فضل احمد معنوی رییس پیشین کمیسیون انتخابات با ابراز تاسف از عملکرد حکومت وحدت ملی گفت؛ برای یک حکومت مسلمان ننگ است که زنان ۳۱ روز در جاده‌ها آواره باشند اما حکومت در برابر آنان خاموش و بی‌توجه باشد.
آقای معنوی افزود:حکومت نه تنها به خواست مشروع این معترضان رسیدگی نکرده بلکه به فرماندهی و نیروهای امنیتی دستور برخورد فیزیکی و خشونت آمیز داده است که خلاف قانون اساسی کشور می‌باشد.
با این همه، نتایج انتخابات کشور بعد از هفت ماه اعلان شد و وکلای برنده به پارلمان آمدند. انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان یکی از پر تقلب‌ترین انتخابات‌ها در تاریخ کشور بود که واکنش‌های زیادی در پی داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا