آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستگزارش

سخنگوی والی سرپل:

اگر توجه نشود، مرکز سرپل به دست طالبان سقوط می‌کند/ هدف طالبان تسلط بر چاه‌های نفت است

سخنگوی والی سرپل تاکید می‌کند که در حال حاضر در تمامی ولسوالی‌های سرپل به شمول ولسوالی صیاد طالبان حضور گسترده و قوی دارند.

از شروع کار حکومت وحدت ملی، دامنه جنگ از جنوب و جنوب شرق کشور به ولایات شمال انتقال یافت. در چند سال پسین ولایت‌های شمال شاهد درگیری‌های نفس‌گیر بوده است. بسیاری از شهرها به شمول شهر کندز به دست طالبان سقوط کرده است. از ولایت‌های ناامن در شمال کشور، یکی ولایت سرپل است که گروه طالبان در این بخش تحرکات گسترده دارد.
به تازه گی نیز شب گذشته طالبان بالای ولسوالی صیاد حمله کردند که درنتجیه بیش از ۲۳ نظامی کشته و بیش از ۲۷ تن دیگر زخمی شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل در صحبت با خبرنگار دید می‌گوید که اگر نیروی کمکی به داد مردم سرپل نرسد، ممکن است مرکز شهر سرپل به دست گروه طالبان سقوط کند.
سخنگوی والی سرپل تاکید می‌کند که در حال حاضر در تمامی ولسوالی‌های سرپل به شمول ولسوالی صیاد طالبان حضور گسترده و قوی دارند.
آقای امانی از حکومت مرکزی می‌خواهد که برای سوکوب گروه طالبان و جلوگیری از یک فاجعه انسانی به این ولایت نیروی کمکی بفرستد.
سخنگوی والی سرپل بیان می‌دارد که هدف طالبان مسلط شدن بالای چاه‌های نفت در ولایت سرپل است.
به باور ذبیح‌الله امانی، تصرف چاه‌های نفت در حال حاضر اولویت گروه طالبان در این ولایت است.
چاه‌های نفت در روستای قشقری مرکز ولایت سرپل موقعیت دارد.
سخنگوی والی سرپل در ارتباط به شمار مخالفان مسلح دولت در این بخش کشور چیزی نمی‌گوید، اما تاکید می‌کند که طالبان در سرپل حضور گسترده دارند.
از سویی هم، اسدالله خرم يک عضو شورای ولايتی سرپل می‌گويد كه جاويد، فرمانده قطعه امنيتی چاه‌های نفت سرپل نيز در اين درگيری جان باخته است.
در عین حال، باشندگان ولایت سرپل از ادامه ناامنی‌ها در این ولایت نگران بوده و می‌گویند اگر تهدید طالبان بیشتر شود، سرپل را ترک خواهند کرد.
هدایت‌الله از باشندگان ولسوالی صیاد می‌گوید که سرپل در آستانه تصرف طالبان قرار دارد و اگر فکری برای نابودی مخالفان مسلح دولت نشود، به زودی سرپل به دست طالبان سقوط می‌کند.
سرپل در دو سال اخیر همواره شاهد این ناامنی‌ها بوده است. چندی پیش، لطف‌الله عزیزی والی ولایت جوزجان گفته بود که شماری از اعضای گروه طالبان از جوزجان به سرپل تغییر مکان داده‌اند.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا