آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

اگر در رسانه‌ها از من دفاع نکنید برکنار می‌شوید

احمد الله علی‌زی مشاور پیشین رییس‌جمهور غنی که چند روز پیش از کارش توسط رییس‌جمهور برکنار شد، در تازه‌ترین اظهاراتش به رسانه‌ها گفته است که اشرف غنی از مشاورانش می‌خواهد در برنامه‌های تلویزیونی اشتراک کرده و از کارنامه‌های او دفاع کنند.
آقای علی‎زی افزوده است که آقای غنی به مشاورانش هشدار داده، اگر از «کارنامه»‎های او دفاع نکنند برکنار خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری دید، احمدالله علی‌زی مشاور پیشین رییس‎جمهور غنی که چند روز پیش برکنار شد، افشا کرده است که آقای غنی مشاورانش را تهدید کرده است که به رسانه‎ها بروند و از کارنامه حکومت او دفاع کنند در غیر آن برکنار خواهند شد.
آقای علی‎زی با « دروغ‌‎گو و بی‌حافظه » خواندن آقای غنی گفته است: «غنی از من‌ خواست تا در برنامه‌های تلویزیونی شرکت کنم و از او (غنی) و کارنامه‌هایش دفاع نمایم، من اما نپذیرفتم و به‌صراحت به او گفتم: آقای رییس جمهور، من باید از کدامین کارهای شما تعریف و دفاع کنم؟ شما که در این مدت کار مثبتی انجام نداده‌اید.»
علی‌زی که از نزدیکان رییس‎جمهور کرزی به شمار می‎رود و از قوم درانی است چند روز پیش از سوی رییس‎جمهور غنی برکنار شد و دلیل برکناری‎اش درخواست او برای برگزاری « لویه جرگه » گفته شده بود.
وی افزود: « او یک دروغ‌گوی بی‎حافظه‌ست، اگر به‌یادتان باشد در زمان کارزارهای انتخاباتی شعارهای تند و تیزی سر می‌داد، دروغ‌های بزرگی‌‌ می‌گفت؛ ولی نه‌تنها به وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل نکرد، بل دست‌آوردهای سال‌های پسین‌را هم حفظ نتوانست و کشور را به‌سمت بحران برد. اگر به‌یادداشته باشید، او با پررویی تمام می‌گفت:« در پارچه امتحانش مردم باید نمره بدهند»، حال ترس‌دارد مردم برایش نمره‌ «صفر» بدهند و بگویند:«ځه په‎ مخه دي ښه».»
آقای علی‎زی به این بسنده نکرده و ادامه داده است که آقای غنی تنها به حرف آن مشاورانی گوش می‎دهد که شریک تجاری هستند:« غنی بیش از دوصد‌ مشاور دارد، اما فقط با یک یا دوتن آنان که روابط تجاری دارد و شریک دزدی‌هایش می‌باشند ملاقات می‌کند، سایر مشاورین‌ را حتا به حضور هم نمی‌پذیرد چه برسد به این‌که به حرف‌ها و مشورت‌های آنان گوش دهد، او روان ناآرام و افکار پلیدی دارد که به سود مملکت نیست.»
حکومت وحدت ملی که در یک تفاهم مصحلتی با میانجی‎گری ایالات متحده شکل گرفت، متهم به قوم‎گرایی، انحصار قدرت و تک‎روی بوده که این مسایل مردم را به شدت از آن دور ساخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا