آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطامحمد نور:

اگر ربانی در کنگره جمعیت انتخاب شود، از نامزدی عبدالله حمایت می‌کنم

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی می‌گوید که صلاح‌الدین ربانی سرپرست جمعیت اسلامی است و اگر کنگره جمعیت به آقای ربانی رای داد، از نامزدی داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کند.

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی می‌گوید که صلاح‌الدین ربانی سرپرست جمعیت اسلامی است و اگر کنگره جمعیت به آقای ربانی رای داد، از نامزدی داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای نور می‌گوید که داکتر عبداالله در حکومت وحدت ملی نتوانست از حقوق جمعیت اسلامی و دیگر متحدان آن حمایت کند و روی همین علت با داکتر عبدالله خدافظی کرده است.
آقای نور گفت:« از این‏که تصمیم گرفتم با عبدالله خدا حافظی کنم، پیشمان هم نیستم از این تصمیم.»
آقای نور می‌گوید، اعضای ارشد جمعیت اسلامی از نامزدی داکتر عبدالله در انتخابات حمایت نکرده‌اند و تنها چند فرد محدود از نامزدی او استقبال کرده‌اند.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی با انتقاد از عملکرد کمیسیون انتخابات و رهبری حکومت، می‌گوید که بیش از هفت ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی گذشته اما هنوز خبری از نتایج نهایی نیست.
عطامحمد نور که در یک گفت‌وگوی اختصاصی با آریانا نیوز صحبت می‌کرد، گفت که در این چند سال کاری برای اصلاحات انتخاباتی از جانب حکومت انجام نشده است و بعید است که انتخابات ریاست جمهوری شش میزان هم برگزار شود.
بربنیاد جدول کمیسیون انتخابات، قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم ماه میزان برگزار شود.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی، در این گفت‌وگو می‌گوید که حکومت وحدت ملی به رهبری اشرف غنی یک حکومت مطلق ناکام است و در هیچ حوزه دستاورد قابل دفاع ندارد.
آقای نور همچنان تاکید می‌کند که لویه جرگه مشورتی صلح یک برنامه فرمایشی و کمپاینی است و درعین حال رییس جمهور غنی سعی دارد پروسه صلح را طویل بسازد تا حضور خود را در قدرت ادامه دهد.
به باور آقای نور جرگه مشورتی صلح قانونی نیست.
این چهره فعال سیاسی خاطر نشان می‌سازد که برای صلح افغانستان هیچ گونه اجماعی وجود ندارد و رییس جمهور غنی نمی‌خواهد که این اجماع شکل بگیرد.
او می‌گوید که پس از اول جوزا، ادامه کار اشرف غنی قابل قبول نیست و تصمیم دادگاه عالی نقض قانون اساسی کشور است.
آقای نور برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح را تلاشی برای تخریب پروسه صلح می‌داند.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی می‌گوید: حضور استاد عبدالرب رسول سیاف در لویه جرگه مطابق جایگاه شان نبود. ممکن حکومت به آقای سیاف امتیازاتی داده باشد که من درک می‌کنم.
آقای نور می‌گوید که طالبان با حکومت فعلی داخل گفت‌وگو نمی‌شود وبهتر است که یک حکومت سرپرست شکل بگیرد تا با طالبان داخل گفت‌وگو شود.
با این همه، عطامحمد نور در این گفت‌وگو می‌گوید که او هیچ گاه رییس جمهور غنی را رییس جمهور منتخب نگفته است و نخواهد گفت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا