آخرین اخبارافغانستانسیاست

رهبر جمعیت اسلامی به طالبان:

اگر صلح نکنید، به شدت سرکوب می‌شوید!

خبرگزاری دید: عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی در سخنانی در جمع نظامیان بسیج ملی از طالبان خواست که صلح کنند، در غیر آن به شدت سرکوب می‌شوند.


عطامحمد نور از هوادارانش خواست که «شهادت» را بر «شلاق بیگانگان» ترجیح دهند و «جسورانه برزمند و از خاک‌شان دفاع کنند». او گفت که نیروهای تحت امرش در حالت آماده‌باش قرار دارند و در کنار نظام علیه طالبان در صورت نپذیرفتن صلح خواهند جنگید.
صدها تن از هواداران عطا محمد در مزارشریف جنگ افزار برداشته و برای مقابله با طالبان آماده می‌شوند. آقای نور در این جمع از طالبان خواست تا جنگ را کنار بگذارند و به میز مذاکرات صلح برگردند.
رهبر جمعیت اسلامی گفت: «جنگ ما به خاطر صلح است. نگذارید که ملت‌تان پایمال یک مشت عناصر جاهل، نادان، و عناصر خود فروخته جنگ‌های نیابتی بیگانه‌ها شود. نگذارید خاک‌تان پایمال کثیف‌ترین چهره‌هایی که وطن فروش هستند، شود. نگذارید که ملت‌تان زیر شلاق زند‌گی بکند».
آقای نور به افراد مسلح تحت امرش می‌گوید که اگر کسانی در میان شان توان مقابله با طالبان را ندارد، همین حالا سلاحش را زمین بگذارد.
عطامحمد نور گفت: «توقع ما این است که جسورانه برزمید، مردانه ایستاد شوید. هرکسی که توان جنگ را ندارد از همین اکنون سلاح خود را زمین بگذارد. هرکسی که راحتی می‌خواهد از همین حالا در جایی که خود را راحت احساس می‌کند باشد. سختی را اگر قبول می‌کنید در دفاع از ناموس‌تان، در دفاع از عزت‌تان، در حفظ ارزش‌های تان پس بر شما است که بدون هیچ نوع ترس ایستادگی بکنید».
والی پیشین بلخ تاکید می‌کند که انواع جنگ‌افزار در اختیار دارد و در برابر هر سلاح لایزری طالب ده‌ها میل سلاح‌های پیش‌رفته سبک و سنگین در قبضه دارد.
او گفت: «در برابر دشمن توپ داریم، تانک داریم امکانات داریم، همه چیز داریم. در برابر هر لایزرش ده‌ها لایزر در خطوط داریم که بهترین نوع سلاح لایزری است که تا یک و نیم مایل، تقریباً بیش از دو کیلومتر را می‌تواند بزند».
هواداران عطامحمد نور پس از آن سلاح برداشتند که جنگ‌جویان گروه طالبان تا نزدیکی شهر مزارشریف رسیده بودند. نور تاکنون چندین بار عملیات در خطوط مقدم جنگ را رهبری کرده است. عطامحمد نور اکنون در قالب هیئتی به دوحه برای مذاکره با طالبان رفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا