آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

وزیر دفاع طا-لبان در فاریاب:

اگر مخدوم عالم مجرم باشد مجازات می‌شود، مسئله قومیت مطرح نیست!

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت دفاع طا-لبان در اظهاراتی در ولایت فاریاب گفته است که مخدوم عالم فرمانده ازبیک‌تبار این گروه اگر مجرم باشد، خودش او را جزا خواهد داد. مخدوم عالم از چندی به این سو در بازداشت است.


هواداران مخدوم عالم در اعتراض به بازداشت او دست به تظاهرات زدند و ادعا داشتند که مخدوم عالم به‌خاطر این‌که از قوم ازبیک است، بازداشت شده است. طا-لبان اما می‌گویند که مخدوم عالم متهم به دست‌داشتن در پرونده‌ آدم‌ربایی است.
ملا محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع طا-لبان در سخنرانی خود که امروز شنبه (۹ دلو) از سوی وزارت دفاع طا-لبان منتشر شده، می‌گوید که مسئله قومیت مطرح نیست و «کسی که مجرم است مجازات خواهد شد و از کسی که مظلوم باشد، دفاع می‌شود». او تأکید کرد که مخدوم عالم در حال حاضر مجرم نه، بلکه متهم است.
سرپرست وزارت دفاع طا-لبان در ادامه افزود که دادگاه طا-لبان حق دارد که حتا خود او را از پشت تربیون بازداشت و زندانی کند و هیچ کسی حق ندارد در حمایت از او از چوکی برخیزد.
مخدوم عالم یکی از فرماندهان ارشد طا-لبان ازبیک‌تبار است که در نخستین روزهای حاکمیت این گروه بر افغانستان، به‌ حیث معاون والی برای ولایت سرپل تعیین شده بود. او پیش از آن رییس کمیسیون نظامی طا-لبان در فاریاب بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا