آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

رییس جمهور غنی در پکتیکا:

اگر مذاکرات صلح پیروز شد، برای طالبان در حکومت زمینه کاری ایجاد می‌شود

محمد اشرف غنی رییس جمهور که بامداد امروز در سفری رسمی به ولایت پکتیکا رفت، در نشستی مردمی گفته که در صورت موفقیت مذاکرات صلح برای طالبان در حکومت زمینه کاری ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دید، رییس ‌جمهور غنی در این نشست مردمی گفته است که در سال‌های گذشته به ولایت پکتیکا آن‌گونه که باید توجه می‌شد، توجه نشده است. آقای غنی افزوده است که برای تأمین امینت پکتیکا، فرمانده پولیس و فرمانده لوای ارتش تبدیل می‌شوند.
رییس‌ جمهور غنی به وزارت مالیه دستور داده است که سه بند بزرگ آب را در ولایت پکتیکا در سند بودجه‌ سال مالی آینده شامل کند.
از سویی هم، امرالله صالح معاون اول ریاست‌ جمهوری در این نشست مردمی گفته است که راه «هده انگور» در پکتیکا به مسیر رسمی ترانزیت مبدل می‌شود. آقای صالح همچنان گفته است که برای بهبود امنیت پکتیکا توجه می‌شود. او در عین حال افزوده است که یک ولسوالی دیگر در جمع واحدهای اداری پکتیکا اضافه می‌شود.
در همین حال، باشندگان پکتیکا از مسئولان محلی این ولایت انتقاد کرده‌اند که به گفته‌ آنان، برای‌شان کار نکرده‌اند. آنان از هیئت بلندرتبه‌ دولتی به ریاست رییس‌ جمهور اشرف غنی خواسته‌اند که برای تأمین امنیت در پکتیکا تلاش کرده و پروژه‌های انکشافی را در این ولایت تطبیق کند.
رییس‌جمهور اشرف غنی صبح امروز در رأس یک هیأت بلندرتبه‌ دولتی به ولایت پکتیکا رفت. هدف از سفر او بررسی اوضاع عمومی ولایت پکتیکا اعلام شد.
او در حالی در یک نشست مردمی شرکت و سخنرانی کرده است که پیشتر یک عضو شورای ولایتی و شماری از خبرنگاران گفتند که برای‌شان اجازه‌ حضور در نشست رییس ‌جمهور داده نشده است. به همین دلیل، افسرخان سلیمان‌خیل، یک عضو شورای ولایتی به رسم اعتراض دهانش را بست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا