آخرین اخباراجتماعافغانستان

مدافع زخمی میرزاولنگی:

اگر مهمات و کمک می‌رسید تا ۱۰۰ روز دیگر استقامت می‌کردیم


سرباز زخمی که از سرپل برای تداوی به مزار شریف منتقل شده می‌گوید : اگر برای ما مهمات و نیروی کمکی می‌رسید هرگز شکست نمی‌خوردیم.
به گزارش خبرگزاری دید، غلام سخی یکی از سربازان مدافع دره میرزاولنگ که در شب سقوط این منطقه استراتیژیک از ناحیه دست مورد اصابت مرمی قرار گرفته است، اکنون با همسنگر دیگرش (محمد حسین) در یکی از مراکز درمانی مزارشریف بستری هستند.
محمد حسین از ناحیه هر دو پا زخمی شده است و نمی‌خواهد خاطرات دردآور و غمگین آن شب را یاد آوری کند. اما غلام سخی در گفت‌وگوی ویژه با خبرگزاری دید، نرسیدن کمک و مهمات مورد نیاز مدافعین را عامل اساسی سقوط “میرزاولنگ ” می‌داند.
او گفت: حوالی ساعت ۱۰ شب مشغول پهره‌داری بودم که متوجه حضور دشمن شدم، بلافاصله درگیری شدید شروع شد. تعداد ما در سنگر ۸ تن بود. ما تا ساعت یک ونیم شب مقاومت کردیم، یکی از همراهان ما شهید و سه تن دیگر زخمی شدیم. از سوی دیگر مهمات ما تمام شد و دیگر چاره نداشتیم غیر از این‌که سنگر را رها کنیم .
وی گفت: اگر در آن موقع برای ما مهمات و نیروی کمکی می‌رسید تا ۱۰۰ شبانه روز دیگر سنگر خود را حفظ می‌کردیم و هراس‌افکنان نمی‌توانستند سنگرها را تصرف کنند.
این سرباز زخمی که اشک دور چشمانش حلقه زده بود، بعد از اندکی تامل و دیدن به سقف اتاق ادامه داد: زمانی که به روستا رسیدیم، متوجه شدیم که مردم همه سراسیمه و نگران در حال فرار هستند. بدر از همه تانک‌های دولتی بودند که بجای دفاع از روستا و سنگرها، در حال فرار بوده و تلاش می‌کردند زودتر از مردم خود را از صحنه جنگ خارج بسازند.
غلام سخی گفت: سرنشینان تانک، از مردم در حال فرار می‌خواستند تا راه را برای عبور تانک‌ها خالی کنند.
وی در ادامه افزود:” قوماندانان محلی به زور یکی از تانک‌ها را توقف داده و من چند زخمی دیگر را سوار کردند. تانک مذکور ما را تا شهر سرپل رسانید”.
غلام سخی از مسئولان امنیتی می‌خواهد، جهت جلوگیری از تکرار این فاجعه، نیروهای مدافع مردمی را به شکل مناسب حمایت کرده و برای ریشه‌کن ساختن تروریزم در ولسوالی‌های ولایت سرپل اقدام کنند .
روستای کوهستانی و استراتیژیک “میرزاولنگ ” در ۲۰ کیلومتری غرب شهر سرپل موقعیت دارد. باشندگان این روستا در دو سال گذشته، در مقابل حملات مختلف هراس‌افکنان مقاومت کرده بودند. هراس‌افکنان که تسخیر این منطقه را برای خود حیاتی می‌دانستند با حملات گسترده و گروهی جمعه شب ۱۳ اسد، بعد از تصرف این روستا اقدام به قتل عام نزدیک به ۶۰ تن از باشندگان بی‌دفاع کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا