آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

اسماعیل خان به طالبان:

اگر هدف تان نظام اسلامی است، من از شما در هرات میزبانی می‌کنم!

امیر محمد اسماعیل خان رهبر جهادی در غرب کشور برای بار دوم از طالبان خواست که با مجاهدین وارد مذاکره شوند و هرات را میزبان مذاکرات پیشنهاد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، امیر محمد اسماعیل رهبر جهادی در غرب که در همایش سال‌گرد شهادت میرویس صادق فزرند ارشدش، صحبت می‌کرد بار دیگر گفت: ما سر طالبان صدا می‌زنیم که جنگ راه حل نیست. این جنگ برنده ندارد.
وی خطالب به طالبان افزود، شما هم نظام اسلامی می‌خواهید و مجاهدین هم برای اسلام جنگیدند، پس بیایید با مجاهدین وارد مذاکره شوید.
این رهبر جهادی از طالبان خواست که درب مذاکره را در کشورهای خارجی باز نکنند بلکه بیایند در کشور خودمان گفت‌وگو کنند. او در ادامه افزود، من در هرات از شما (طالبان) میزبانی می‌کنم.
اسماعیل خان تصریح کرد که ما سران جهادی و نماینده‌های طالبان را در یک کنفرانس مشترک در هرات دعوت می‌کنیم. انتظار داریم طالبان قبول کنند و دولت کارشکنی نکند.
این در حالی است که امیر محمد اسماعیل خان در همایش تجلیل از قیام ۲۴ حوت مردم هرات نیز برای اولین بار از طالبان خواسته بود که با مجاهدین وارد مذاکره شوند.
پس از آن طالبان طی اعلامیه‌ای، به دعوت نخست اسماعیل خان برای مذاکره با مجاهدین لبیک گفتند، اما آدرس مشخص مکانی و زمانی را روشن نکردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا