آخرین اخبارجهانسیاست

نامزد حزب جمهوری‌خواه:

اگر پیروز شوم «یک پنی» هم به افغانستان تحت کنترول طا-لبان نمی‌دهم

خبرگزاری دید: نیکی هیلی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست ‌جمهوری ایالات متحده گفته که در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده‌ آن کشور، یک پنی هم به تروریست‌ها کمک نمی‌کند.

خانم هیلی در گفت‌وگو با «واشنگتن فری‌بیکن» به شدت از سیاست‌های دولت جو بایدن رییس ‌جمهور فعلی امریکا نسبت به طا-لبان انتقاد کرده است.

وی گفته است که بایدن دو سال پس از «خروج فاجعه‌بار» از افغانستان، همچنان پول مالیه‌دهندگان امریکا را به جیب طا-لبان می‌ریزد.

این نامزد جمهوری‌خواه افزوده است که طا-لبان «یک رژیم تروریستی است که نیروهای ما را کشت و مردم خود را شکنجه می‌کنند».

وی پافشاری کرده است: وقتی من رییس ‌جمهور باشم، یک پنی/سنت هم برای تروریستان و کشورهایی که از امریکا متنفر هستند نمی‌فرستیم.

شماری دیگر از نامزدان انتخابات ریاست ‌جمهوری سال ۲۰۲۴ امریکا نیز از سیاست‌‌های دولت بایدن در قبال افغانستان و مدیریت روند تخلیه از این کشور انتقاد کرده‌اند.

دونالد ترمپ رییس ‌جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست ‌جمهوری آینده امریکا بایدن را مسئول به قدرت رسیدن طا-لبان در افغانستان دانسته است.

اداره‌ بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) به تازگی گزارش داد که دولت امریکا از زمان تسلط دوباره طا-لبان بر افغانستان ۲.۳۵ میلیارد دالر به این کشور کمک کرده که هیچ گونه شفافیتی در مورد آن وجود ندارد.

مایکل مک‌کال رییس کمیته‌ روابط خارجی کانگرس امریکا نیز «ریختن پول مالیه‌دهندگان امریکا به جیب طا-لبان را» نفرت‌انگیز خوانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا