آخرین اخبارجهان

ایالات متحده، دومین کشور فاسد جهان

امریکا با شاخص ۶۰ واحدی که باز هم در حال افزایش است، دومین ساختار دولتی فاسد در جهان را دارا می‌باشد.
کارشناسان می‌گویند که ایالات متحده در حال حاضر راحت‌ترین مکان برای مخفی‌کردن پول‌های غارت شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، یک گروه تحقیقاتی در گزارش «Tax Justice Network» شاخص‌های پنهان مالی سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که سویس فاسدترین کشور جهان از نظر ساختار مالی است و پس از این کشور، امریکا و جزایر کایمن قرار دارد.
در این گزارش آمده است، امریکا و سویس جایگاه بهشت‌های مالیاتی جهان هستند و یکی از بزرگترین مراکز مالی در جهان محسوب می‌شوند.
سویس همچنین بزرگترین ساختار محرمانه قضایی را دارد.
این گروه شاخص رتبه‌بندی کشورها براساس کمک ساختار قضایی آن‌ها به پول‌شویی و همچنین کمک به افراد برای دور نگه‌داشتن ثروت‌های نامشروع سرمایه‌داران خارجی از تعقیب قضایی کشورهای متبوع را تعریف کرده است.
هر چقدر عدد شاخص کشورها بالاتر باشد، دولت آن‌ها فاسدتر است و بر همین اساس، دولت سویس هم‌اکنون عدد ۷۶ را در شاخص فساد در میان کشورهای جهان دارد.
براساس گزارشی که منتشر شده است، امریکا با شاخص ۶۰ واحدی که باز هم در حال افزایش است، دومین ساختار دولتی فاسد در جهان را دارا می‌باشد.
یکی از اصلی‌ترین دلایل فساد در دولت امریکا جذب ثروت‌های نامشروع دیگر کشورها است.
در سال ۲۰۱۳ رتبه امریکا در این زمینه ششم بود و در سال ۲۰۱۵ به رتبه دوم رسید.
در این گزارش آمده است امریکا شرایط بسیار متنوعی را برای اتباع دیگر کشورها در راستای انتقال ثروت‌های نامشروع آن‌ها به امریکا هم در سطح فدرال و هم در حوزه شخصی آن‌ها فراهم کرده است.
جزایر کایمن، هانگ‌کانگ، سنگاپور، لوکزامبورگ، آلمان و امارات از دیگر کشورهای با بالاترین میزان فساد اداری در جهان برآورد شده‌اند.
گروه « Tax Justice Network» ایتلافی از کارشناسان و متخصصان برای بررسی فرارها و رقابت‌های مالیاتی تشکیل شده و در انگلیس قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا