آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

سفارت روسیه در امریکا:

ایالات متحده تلاش‌های روسیه، ایران و ترکیه را برای صلح سوریه نادیده نگیرد

سفارت روسیه در امریکا گفته است که امریکا نباید تلاش‌های روسیه، ایران و ترکیه را برای احیای صلح در سوریه نادیده بگیرد.
به نقل از تاس، سفارت روسیه در امریکا تاکید کرده است که ایالات متحده نباید تلاش‌های خستگی ناپذیر روسیه، ایران و ترکیه را برای آوردن صلح در سوریه نادیده بگیرد.
یر اساس بیانیه سفارت روسیه،‌ قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۲۴ فبروری به تلاش‌های روسیه، ترکیه و ایران به عنوان کشورهای ضمانت کننده «پروسه آستانه» برای کاهش خشونت‌ها برای آتش بس جامع در سراسر سوریه اشاره می‌کند.
روسیه، ایران و ترکیه در این راستا کار سختی را ادامه می‌دهند و برای نشست بعدی «آستانه» در ماه مارچ، آمادگی می‌گیرند.
از سویی هم، در بخش دیگر این بیانیه آمده است که ما از شرکای امریکایی خود می‌خواهیم تا اطلاعاتی را که به آن‌ها داده می شود، بررسی کنند و آن‌ را با وضعیت سوریه و تلاش‌های خستگی ناپذیر روسیه، ایران و ترکیه جهت برقراری صلح در سوریه مقایسه کنند.
روز گذشته سرلشکر باقری رییس کل ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران در واکنش به آتش بس ۳۰ روزه در سوریه گفته بود که این آتش شامل حوزه دمشق نمی‌شود و حملات برای سرکوب تروریستان ادامه خواهد یافت.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک نشست قطع‌نامه‌ای را برای آتش ۳۰ روزه میان طرف‌های درگیر در سوریه تصویب کرد که بر بنیاد آن تمام طرف‌ها ملزم به پذیرش آن هستند، ولی واکنش‌های ایران و روسیه نسبت به آن نشان می‌دهد که تعریف یکسانی از تروریزم وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا