آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

سفیر امریکا:

ایالات متحده ۲۹ میلیون دالر برای انتخابات کمک می‌کند/ فهرست رای دهندگان اصلاح شود

سفارت امریکا در کابل خبر داده است که ایالات متحده امریکا برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری در افغانستان ۲۹ میلیون دالر کمک می‌کند.

سفارت امریکا در کابل خبر داده است که ایالات متحده امریکا برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری در افغانستان ۲۹ میلیون دالر کمک می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، این خبر را جان آر باس سفیر آن کشور در کابل در یک پیام ویژه برای رسانه‌ها، منتشر کرده است.
آقای باس همچنان از نهایی شدن بودجه انتخابات از سوی حکومت افغانستان استقبال کرده و گفته:«این امر ایالات متحده امریکا را قادر می‌سازد که الی ۲۹ میلیون دالر برای موفقیت روند انتخابات ریاست جمهوری فراهم کند.»
سفیر امریکا همچنان گفته است که کشورش برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به گونه مستمر مصارف ناظران داخلی را فراهم می‌کند تا به این ترتیب مردم اطمینان حاصل کنند که چگونگی انتخابات و نتایج آن معتبر است.
جان باس ضمن این‌که فراهم‌سازی بودجه انتخابات ریاست جمهوری را یک گام مهم دانسته است، اما تأکید کرده که گام‌های دیگری نیز وجود دارد که باید از سوی کمیسیون انتخابات و وزارت‌خانه‌های مرتبط برداشته شود تا اطمینان حاصل شود که انتخابات در زمان مشخص آن و بر اساس جدول زمانی از پیش اعلام شده، برگزار می‌شود.
سفیر امریکا در کابل گفته است چشم به راه استخدام و آموزش کارمندان بیش‌تر در کمیسیون مستقل انتخابات است و به همین ترتیب، انتظار دارد که فهرست رأی‌دهند‌گان اصلاح و اعلام شود و در مجموع دستگاه‌های بایومتریک و کارهای مورد نیاز برای استفاده‌ آن فراهم گردد.
چند روز پیش وزارت مالیه اعلام کرد که بودجه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده است و هرگاه کمیسیون اقدام کند در اختیارش قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا