آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ایتلاف سعودی به حمله بالای موتر حامل کودکان در یمن اعتراف کرد


ایتلاف نظامی عربی به رهبری سعودی که از سه سال به این طرف در جنگ یمن مداخله کرده است، روز گذشته به اشتباه خود در مورد حمله به کودکان سوار بر یک موتر مسافر بری در یمن اعتراف کرد.
به نقل از یورونیوز، این حمله که اعتراض گروه های مدافع حقوق بشر و مقامات سازمان ملل متحد را بر انگیخت به کشته شدن چهل کودک منجر شد.
شورای امنیت سازمان ملل پس از این حمله، اعلام کرد برای بررسی این مسئله به درخواست کشورهای بولیویا، هالند، پرو، لهستان و سویدن یک جلسه ویژه برگزار می کند.
این نخستین بار نیست که غیرنظامیان و کودکان در یمن هدف حملات هوایی ایتلاف نظامی تحت رهبری عربستان قرار می گیرند.
جنبش انصار‌الله یمن پنجشنبه هفته گذشته نیز اعلام کرد ۲۶ کودک و زن در حمله هوایی نیروهای ایتلاف سعودی به شهر الدريهيمی در نزدیکی عدن کشته شده اند.
یمن یکی از فقیرترین کشورهای حال حاضر دنیا از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون دستخوش جنگ داخلی است. ایتلاف نظامی کشورهای عربی تحت رهبری عربستان از سه سال پیش در حمایت از دولت عبد ربه منصور هادی و بر ضد انصارالله مداخله نظامی در این کشور را آغاز کرد.
بسیاری از فعالان حقوق بشر در غرب تاکنون نسبت به تجهیز نظامی عربستان و متحدانش واکنش نشان داده و این حمایت تجهیزاتی را کمکی برای ایتلاف بین المللی جهت ادامه مداخله نظامی در یمن قلمداد کرده اند که به کشته شدن هزاران غیر نظامی منجر شده است.
به عنوان مثال عفو بین الملل و چند نهاد غیر دولتی بین المللی فرانسه تاکنون فرانسه را به نقض مقررات بشردوستانه در یمن متهم کرده اند. این درحالیست که وزیر دفاع فرانسه در پاسخ به این انتقاد ها به صراحت گفته است که سلاح های فروخته شده از سوی کشورش به عربستان سعودی و امارات در حمله به غیر نظامیان یمنی به کار گرفته نمی شود.
جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته که ۹۵۰۰ نفرشان غیرنظامی هستند و بیش از ۸ میلیون یمنی در قحطی زندگی می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا