آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

ایتلاف مردم افغانستان اعلام موجودیت کرد

جریان سیاسی به نام ایتلاف مردم افغانستان پس از ظهر امروز پنجشنبه (۲ حمل) دریک گردهمایی اعلام موجودیت کرد.
در این همایش همایون همایون نایب اول مجلس نمایندگان سخنرانی کرده و گفت که ایتلاف مردم افغانستان به عنوان اپوزیسیون حکومت عمل خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، همایون همایون نایب اول مجلس نمایندگان و از اعضای رهبری ایتلاف مردم افغانستان، در سخنرانی‌اش گفت که حکومت به شدت به سوی انحصارگری و دیکتاتوری در حرکت است و نیاز است که ایتلاف‌های سیاسی جلو آن بایستند.
آقای همایون همچنان افزود که در برابر انحصارگری تیم حاکم خواهد ایستاد و در روندهای سیاسی آینده به رقابت خواهند پرداخت.
فارسی و پشتو زبان مادری‌ام است
نایب اول مجلس نمایندگان در بخشی از سخنرانی خود که به زبان فارسی ایراد کرد، گفت:« به خاطری فارسی صحبت می‌کنم چرا که زبان کشور ما است و فارسی و پشتو زبان مادری‌ام است.»
او با اشاره به برخی اظهارات زبان ستیزانه چهره‌های سیاسی افزود که دامن زدن به مسایل قومی و زبانی کشور را به بحران بیشتر می‌برد.
وی گفت که تنها پشتون‌ها در هلمند قربانی نمی‌شوند:« شما بروید در چهارصد بستر ببینید که چقدر هزاره، چقدر تاجیک و چقدر پشتون افتاده است که همه جوانانی هستند که به خاطر این وطن قربانی می‌شوند.»
او در آخر بیان کرد:« تاسف می‌خورم که برای این تیم از مردم خواستم رای بدهند.»
در همین حال، عبدالرحیم ایوبی نماینده قندهار در مجلس نمایندگان با متهم کردن حکومت به بی‌کفایتی و عدم توانایی در تامین امنیت مردم و تلاش برای تفرقه‌افکنی می‌گوید که تمام مدیران بلند پایه اداره‌های مهم امنیتی و سفرای کشور در بیشتر کشورهای جهان پشتون هستند، ولی حکومت با تفرقه‌افکنی برای توجیه بی‌کفایتی خود گناه را به گردن هزاره و ازبیک و تاجیک می‌اندازد.
آقای ایوبی گفت: وقتی از کشته شدن مردم شکایت می‌کنید، ولی از قربانی شدن نیروهای امنیتی شکایت می‌کنی متهم به جاسوسی می‌شوی. واقعاً این چه حال است.
او همچنان تیم حاکم را به تفرقه افکنی در میان پشتون‌ها متهم کرده افزود: برای مردم قندهار گفته می‌شود که شما را چه شده که همایون همایون از پکتیا و ظاهر قدیر از ننگرهار می‌آید و شما را رهبری می‌کند، این تفرقه‌افکنی است.
آقای ایوبی در بخشی از سخنانش در مورد عطا محمد نور گفت: عطا محمد نور از سوی حکومت دشمن مردم پشتون معرفی می‌شود، ولی خود حکومت میان پشتون‌‌ها تفرقه‌افکنی می‌کند.
گفتنی است که ایتلاف مردم افغانستان امروز در کابل اعلام موجودیت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا