آخرین اخبارافغانستانسیاست

جنرال دوستم:

ایتلاف نجات را آگاهانه و سنجیده تشکیل دادیم و در انتخابات آینده نقش کلیدی خواهیم داشت

جنرال عبدالرشید دوستم در مراسم بزرگداشت ۵۷۷مین سالروز امیر علی‌شیر نوایی و ظهیرالدین محمد بابر بنیانگذار امپراتوری بابریان، از طریق تیلفون سخنرانی کرده و گفت که بدون او صلح با طالبان امکان ندارد.
آقای دوستم همچنان با اشاره به ایتلاف نجات افزود: ایتلاف نجات را آگاهانه و سنجیده تشکیل دادیم و در انتخابات آینده ریاست جمهوری نقش کلیدی خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال دوستم که از ترکیه صحبت می‌کرد گفت: ما ایتلاف نجات را سنجیده و آگاهانه تشکیل دادیم و در انتخابات آینده نقش کلیدی خواهیم داشت. هیچ کس نمی‌تواند این ایتلاف را خدشه دار کند.
جنرال دوستم افزود که در ترکیه بیکار نیست و اوضاع کشور را زیر نظر دارد.
آقای دوستم تاکید کرد که اکنون قوی‌تر و نیرومندتر از پیش در اوضاع افغانستان نقش دارد و با وجود تحریف و تخریب دیگران، او جایگاه خود را در تاریخ این کشور به دست آورده است.
دوستم با اشاره به تلاش‌های صلح و مذاکره با طالبان اضافه کرد:« مذاکره با طالبان در نبود جنرال دوستم به آسانی صورت نمی‌گیرد. نه این شورای عالی صلح می‌تواند و نه کسی دیگر می‌تواند.»
وی با تاکید بر این که تجربه کافی برای به مذاکره کشاندن مخالفان مسلح دارد، تصریح کرد که برای مذاکره خوب با مخالفان مسلح اول باید اختلافات رهبران حکومت از بین برود.
او گفت:« در مذاکره اگر جانب مقابل دستش را دراز کرد، آغوش خود را بزرگ بگیریم و گرم برخورد کنیم اما از این طرف خبردار جان خود باشیم. از یک طرف فشار نظامی را وارد کنیم و ولسوالی‌ها را ازشان بگیریم. آن‌ها را در قوطی جای بکنیم و در مذاکره و گفت‌وگو دست بالا داشته باشیم.»
جنرال دوستم تاکید کرد که به زودی وارد کشور خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا