آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

ایجاد بانک اطلاعات ثبت نام رای دهی درکمیسیون انتخابات

پس از چهارده روز از آغاز ثبت نام رای دهندگان در کشور، کمیسیون انتخابات می‎گوید سرانجام موفق شده است که بانک اطلاعات را برای درج آمار ثبت نام کننده‌گان بسازد.
به گزارش خبرگزاری دید، پیش از این، کارمندان این کمیسیون آمار ثبت نام رای دهندگان را در پایان هر روز از طریق تیلفون و یا هم ای‌میل، جمع‌آوری می‎کردند.
اما، اکنون کمیسیون می‎گوید که پس از این رییسان دفترهای ولایتی این نهاد می‎توانند در بانک اطلاعاتی، آمارهای ثبت نام شده‎گان را به‌روز کنند.
ملیحه حسن عضو کمیسیون انتخابات در این باره گفت:« رمز عبور از طریق آنلاین برای تمامی ۳۴ دفتر ولایتی کمیسیون ترتیب شده و سر از همین امروز تمام ولایت‌ها از طریق خود سیستم داخل سیستم می‎شوند و ارقام را داخل می‌کنند.»
این عضو کمیسیون انتخابات همچنان بیان می‌دارد که به علت نداشتن امکانات و ابزارها و نیز پوشش ضعیف انترنت در ولایت‌ها، در حال حاضر تصویر برداری از برگه‌های کتاب‌های ثبت نام‎ها و وارد کردن آن در سیستم ممکن نیست و تنها آمار ثبت نام شده‌گان درج سیستم خواهد شد.»
در مرحله بعدی در سطح ولسوالی‌ها کتاب‌ها به دفتر ولایتی آورده می‌شوند و بعد کتاب‌ها تصویربرداری شده به شکل دیجیتلی جمع می‌شوند.»
با این همه، نظر به آمار منتشر شده از سوی «طلوع نیوز» از آغاز روند ثبت نام‎های رأی دهنده‎گان پانزده روز می‎گذرد. کمیسیون انتخابات تصریح می کند که در چهارده روز گذشته، بیش از ۶۵۰هزار تن در سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند.
کابل با بیش‌ترین ثبت نام شده‌گان در جایگاه نخست و نورستان با کمترین ثبت نام شده در رده آخر قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا