آخرین اخباراجتماعافغانستان

ایجاد ۱۰ کانال آب‌رسانی مدرن در دو روستای بلخ


با احداث کانال آب‌رسانی در دو روستای ولسوالی بلخ، علاوه از جلوگیری از ضایعات آب، میزان حاصلات زمین‌داران نیز ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری دید، سراج‌الدین مهربان، رییس زراعت و مالداری بلخ گفت: کانال آب‌رسانی برای روستاهای “کته خیل” و “زوزان” در ولسوالی بلخ، ولایت بلخ به صورت مدرن و پخته‌کاری احداث می‌شود.
وی افزود: احداث این کانال به طول ۱۰ هزار متر سبب زیر آب رفتن ۱۲۶۳ هکتار زمین در این روستاها می‌شود که ۶ هزار فامیل به صورت مستقیم از آن نفع خواهند برد.
وی افزود: هزینه این کانال‌ها بالغ بر ۳۹ میلیون افغانی می‌شود که از سوی اداره زراعت پرداخت می‌شود.
رییس زراعت بلخ گفت: قبل از این آب نهر حین عبور از کانال الی ۵۰ درصد ضایعات داشت که با اعمار کانال معیاری ضایعات از بین رفته و میزان حاصلات زمین‌داران در این مناطق ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
شاه محمد و سعید خان دو تن از زمین‌داران، ضمن خرسندی از ایجاد کانال جدید گفتند: قبل از این به دلیل ضایعات زیاد آب کافی به زمین‌های‌شان نمی‌رسید و زمین‌داران با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند. به باور آنان، ایجاد کانال جدید آب‌رسانی سبب ایجاد تحول مثبت در عرصه اقتصادی در این روستاها خواهد شد.
گفتنی است که عدم مدیریت درست و پیشرفته آب‌های زراعتی، یکی از مشکلات موجود در کشور است که سبب ائتلاف آب‌های جاری کشور و استفاده بسیار کم از آن‌ها می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا