آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ظریف به ترامپ:

ایرانیان ۴۰ سال است که شاهد «رجز‌خوانی‌» هستند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به سخنان تهدیدآمیز دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا در توییتر پاسخ داد.



محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به سخنان تهدیدآمیز دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا در توییتر پاسخ داد.
آقای ظریف با اشاره به تحت تاثیر قرار نگرفتن ایرانیان از سخنان ترامپ در حساب رسمی توییتری خود نوشت: «جهان چند ماه پیش شاهد رجزخوانی‌هایی تندتر از این بوده است. ایرانیان ۴۰ سال است که شاهد رجز‌خوانی‌هایی از این دست هستند. هر چند در گذشته متمدنانه‌تر بود. ما هزاران سال است که هستیم و شاهد سقوط امپراطوری‌های مختلف از جمله امپراطوری خودمان بوده‌ایم. قدمتی که از طول عمر بعضی کشورها طولانی‌تر بوده است. مراقب باش!»
پیش از این، رییس جمهوری ایران که روز یکشنبه در جمع دیپلمات‌های وزارت خارجه و روسای نماینده‌گی‌های خارج از کشور سخن می‌گفت، ضمن هشدار به دونالد ترامپ همتای امریکایی خود برای هر گونه اقدام در جهت سرنگونی و بی‌ثبات کردن ایران گفت:« امریکایی‌ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح‌ها و جنگ با ایران مادر جنگ‌ها است.»
آقای روحانی با طرح این سوال از مقامات امریکایی که «به ملت ایران اعلام جنگ می‌کنید و دم از حمایت می‌زنید؟» تاکید کرد:« بدانید ملت ایران آقاست و هرگز نوکر کسی نخواهد شد.»
به دنبال انعکاس سخنان حسن روحانی در رسانه‌های بین‌المللی، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا روز یکشنبه با انتشار توییتی به سخنان همتای ایرانی خود واکنش نشان داد و خطاب به او گفت:« دیگر هرگز امریکا را تهدید نکن، در غیر این صورت پیامدهایی را خواهید دید که کمتر کسی در طول تاریخ دیده است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا