آخرین اخبارافغانستانسیاست

ایران آماده سرمایه گذاری در افغانستان است

خبرگزاری دید: بهادر امینیان سفیر ایران در کابل در دیدار با عبدالرحمان راشد وزیر زراعت، آبیاری و مالداری طالبان از آمادگی کشورش برای سرمایه گذاری در افغانستان خبر داده است. سفیر ایران گفته که توسعه زراعت در افغانستان مانع مهاجرت مردم این کشور به خارج می‌شود.

ایران
در این دیدار وزیر زراعت طا-لبان گفته که با همکاری کشورهای همسایه در بخش زراعت و دامداری افغانستان دوباره آباد شده و این موضوع نگرانی‌های کشورهای همسایه را برطرف خواهد کرد.
وی در ادامه اظهارات خود افزوده بخش زراعت افغانستان سنتی بوده و باید این بخش مدرن شود.
مولوی راشد افزوده: ما در کشور خود آب، زمین و نیروی کافی داریم، اما نیروی جوان در حالی که ما به ساخت و ساز نیاز مبرم داریم به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند.
وزیر زراعت طا-لبان همچنین از سفیر ایران درخواست کرده تا این کشور در بخش زراعت در حوزه آموزش کشاورزان، ماشین آلات، تهیه کود کیمیاوی و سایر بخش‌ها همکاری کند.
بهادر امینیان سفیر ایران در کابل نیز در این دیدار گفته: ما آمادۀ هرنوع همکاری و سرمایه‌گذاری در افغانستان و علاقمند خریداری محصولات کشاورزی این کشور هستیم.
وی افزوده: توسعه کشاورزی افغانستان، سبب کاهش مهاجرت مردم به کشورهای خارجی می‌شود.
امینیان بعضی محصولات کشاورزی افغانستان را در جهان بی‌نظیر خواند و اطمینان داد که پس از این بیشتر واردات کشورش را محصولات افغانستان تشکیل خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا