آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

ایران از انتقال مداوم انرژی برق به افغانستان اطمینان داد

وزیر نیروی ایران در گفت‌وگوی ویدئویی با حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه از انتقال مداوم انرژی برق به افغانستان اطمینان داده است. آقای اتمر با رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران در مورد برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و کاهش تعرفه برق وارداتی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه شام گذشته (شنبه ۱۹میزان) با رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران در یک کنفرانس ویدئویی گفت‌وگو کرد.
در این گفت‌وگو وزیر نیروی ایران از حمایت و همکاری دوامدار کشورش با افغانستان به‌ویژه در بخش تولید و‌ انتقال انرژی به سرپرست وزارت امور خارجه اطمینان داد.
همچنان دو جانب پیرامون یک سلسله موضوعات مهم از جمله، آماد‌گی‌ها برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در ماه آینده، طرح و تطبیق برنامه‌های مشترک اقتصادی، برنامهٔ تولید برق در چارچوب پروژه‌های مشترک، کاهش تعرفه‌ها روی برق وارداتی، تعرفه‌های گمرکی و ایجاد تعرفه‌های ترجیحی روی صادرات محصولات زراعتی افغانستان به ایران و ایجاد طرح‌هایی به‌هدف کاهش بی‌موازنگی بیلانس تجارت میان دو کشور بحث و تبادل نظر نمودند.
برق مناطق غربی کشور از ایران و ترکمنستان تامین می‌شود، شهر هرات متکی به برق وارداتی از ایران بوده و گاه گاه قطع شدن جریان برق سبب بروز مشکلات در این ولایت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا