آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

ایران از موشک‌های کروز و بالستیک «حاج قاسم» و «ابومهدی» رونمایی کرد

پس از موفقیت در شورای امنیت ملل متحد در برابر امریکا، وزارت دفاع ایران امروز پنجشنبه(۳۰ اسد) از دو موشک کروز و بالستیک به نام‌های «حاج قاسم» و « ابومهدی» رونمایی کرد.

پس از موفقیت در شورای امنیت ملل متحد در برابر امریکا، وزارت دفاع ایران امروز پنجشنبه(۳۰ اسد) از دو موشک کروز و بالستیک به نام‌های «حاج قاسم» و « ابومهدی» رونمایی کرد.
به نقل از یورونیوز، امیر حاتمی وزیر دفاع ایران با اعلام تولید موشک بالستیک «حاج قاسم» گفت که وزارت دفاع به توانایی ساخت موشک‌های بالستیک با سوخت جامد با برد ۱۴۰۰ کیلومتر رسیده است.
قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع نیز در این مراسم موشک کروز جدید «ابومهدی» را دارای بردی به مسافت بالای ۱۰۰۰ کیلومتر معرفی کرد و گفت که ناوگان نیروی دریایی ایران به زودی به این موشک مجهز خواهد شد.
بنابر اعلام مقامات ایران، دو موشک جدید وزارت دفاع نام‌های خود را از اسامی ابومهدی مهندس نایب رییس گروه حشد شعبی در عراق و قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس گرفته‌اند. این دو تن در ماه جنوری گذشته توسط پهپادهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد کشته شدند.
ابومهدی مهندس پیش‌تر به عنوان عامل بمبگذاری‌های انتحاری ۱۹۸۳ کویت در دادگاه عالی این کشور حکم اعدام دریافت کرده بود.
تهران در حالی از دستاوردهای نظامی خود رونمایی می‌کند که در هفته‌های اخیر برنامه موشکی و توان تسلیحاتی ایران به موضوع بحث میان قدرت‌های جهانی بدل شده است.
هفته گذشته امریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تمدید ممنوعیت ایران در فروش سلاح شد. پیش‌نویس این قطعنامه نتوانست نظر موافق نمایندگان کشورها را در شورا جلب کند و در پی آن دونالد ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده مکانیزم ماشه را برای بازگرداندن کلیه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران فعال خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا