آخرین اخبارایرانجهانسیاست

ایران: افراد مرتبط به حمله بر «شاهچراغ» ملیت آذربایجانی، تاجیکستانی و افغانستانی دارند

خبرگزاری دید: وزارت اطلاعات ایران ضمن اعلام بازداشت ۲۶ تن در پیوند به حمله بر زیارت شاهچراغ، گفته است که این افراد ملیت آذربایجانی، تاجیکستانی و افغانستانی دارند.


وزارت اطلاعات ایران گفته است که عنصر اصلی هدایت و هماهنگ‌کننده‌‌ای حمله در داخل این کشور، شهروند آذربایجان است که از میدان هوایی بین‌المللی حیدرعلی‌اف در باکو پرواز و از مرز هوایی میدان هوایی امام خمینی وارد ایران شده است.
به‌ گفته‌ این وزارت، عنصر پشتیبانی‌کننده‌‌ صحنه‌ عملیات در شیراز، فردی افغانستانی به‌نام «محمدرامز رشیدی» با نام مستعار «ابوبصیر» است.
وزارت اطلاعات ایران افزوده است که عامل تیراندازی در شاهچراغ هم «سبحان کُمرونی» با نام مستعار «ابوعایشه»، تبعه‌ تاجیکستان بود. گفته می‌شود که او در محل حمله با تیراندازی پولیس ایران زخمی و سپس در شفاخانه جان داده است.
وزارت اطلاعات ایران گفته است: «تروریست‌های مذکور، در استان (ولایت‌)های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آنان نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شده‌اند».
زیارتگاه شاهچراغ روز چهارشنبه چهارم عقرب هدف یک تیراندازی مرگ‌بار‌ قرار گرفت. براساس گزارش‌ها، در این حمله ۱۵ نفر کشته شدند. مسئولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا