آخرین اخبارجهانسیاست

ایران: برای مبارزه با داعش پیشگام می‌شویم/ طا-لبان از تامین امنیت ناتوان هستند

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن تاکید بر این که در مبارزه با داعش پیشگام خواهند شد، می‌گوید که طا-لبان از تامین امنیت ناتوان هستند.


سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه (۵ ثور) در یک نشست خبری در تهران گفته است، حمله بر شیعیان افغانستان نگران‌کننده است.
خطیب‌زاده با اشاره به گذشته و حوادث اخیر افزوده است: «این هیئت حاکمه از تأمین امنیت عاجز است. برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و داعش پیشگام خواهیم بود».
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است: «وضعیت افغانستان به شمول همه گروه‌های قومی و مذهبی برای ایران مهم بوده و مسئولیت قطعی هیئت حاکمه افغانستان برای امنیت یادآوری شده است».
خطیب‌زاده در این نشست خبری گفته است: «ما در افغانستان اقلیت نداریم، اقوامی داریم که در آینده افغانستان سهیم هستند، لذا اجازه دهید مسئولیت قطعی هیئت حاکمه افغانستان را یادآوری کنم و متأسف هستم که آن هیئت حاکمه نتوانسته امنیت را در برخی مناطق تأمین کند».
او تصریح کرده است که ایران آماد‌گی دارد تجربه خود را در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی با طا-لبان در میان بگذارد.
وزارت خارجه ایران در حالی از ناتوانی طا-لبان در تأمین امنیت و مبارزه با داعش سخن می‌زند که در انفجارهای اخیر در شماری از شهرهای افغانستان از جمله کابل، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند. در بیشتر این انفجارها، شیعیان افغانستان آماج قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا