آخرین اخبارجهانسیاست

ترور جنرال سلیمانی؛

ایران خواستار درج ترامپ و ۴۷ مسئول امریکایی در فهرست سرخ انترپول شد

مقامات ایران دومین درخواست شان را برا بازداشت دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا دو هفته پیش از آن که او کاخ سفید را ترک کند، اعلام کردند. این درخواست مرتبط با ترور جنرال قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس صادر شده است.

به نقل از یورونیوز، مقامات قضایی ایران از پولیس بین‌المللی خواسته‌اند که دونالد ترامپ و ۴۷ مسئول بلندپایه دیگر امریکایی را وارد فهرست سرخ پیگرد قضایی در رابطه به تررو جنرال قاسم سلیمانی کند.
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران روز سه شنبه در جریان یک نشست خبری با اعلام این مطلب یادآور شد که تحقیقات جامع و مفصلی در ارتباط با فرآیند عملیات منتهی به کشته شدن قاسم سلیمان انجام شده و به نتایج محسوسی هم رسیده است.
آقای اسماعیلی با تاکید بر اینکه «یکایک عناصر موثر در این حادثه شناسایی شدند» از دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به عنوام عامل اصلی ترور قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت که غیر از وی حدود ۴۷ نفر از فرماندهان و مقامات مختلف در پنتاگون، وزارت دفاع امریکا و نیروهای مستقر در منطقه به عنوان افرادی که به نحوی در این عملیات نقش داشتند مورد شناسایی واقع شده‌اند.
سخنگوی قوه قضاییه ایران در این خصوص تصریح کرد: «برای همه این افراد با قید نقش آن‌ها در این جنایت، اعلان قرمز صادر شد و از طریق انترپول به پولیس بین‌المللی اعلام گردید که این افراد تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب تهران هستند».
این دومین درخواست ایران از انترپول برای دستگیری رییس جمهور امریکا به عنوان عامل اصلی ترور قاسم سلیمانی است.
قاسم سلیمانی سوم جنوری سال گذشته میلادی در جریان سفر به عراق پس از خروج از میدان هوایی بغداد طی یک حمله پهپادی که دونالد ترامپ به صورت مسقیم دستور آن را صادر کرده بود، کشته شد.
آنیِس کالامار گزارشگر ویژۀ سازمان ملل چهار روز پس از این واقعه اعلام کرد که ترور قاسم سلیمانی خودسرانه و مغایر با قوانین و حقوق بین‌‌المللی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا