آخرین اخبارسیاستمنطقه

ایران خواستار مسئولیت پذیری طا-لبان در برابر پناهجویان شد

خبرگزاری دید: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشستی خبری خواستار مسئولیت پذیری طا-لبان در برابر مهاجران غیر قانونی شد که از مرزهای غربی کشور به ایران می‌روند.

ایران خواستار مسئولیت پذیری طا-لبان در برابر پناهجویان شد


به نقل از فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره سفر امامعلی رحمان به تهران و بحث افغانستان گفت: در بسیاری از موضوعات با همسایگان اشتراک نظر داریم، مهمتر این که آینده افغانستان باید به دست مردم افغانستان رقم بخورد و آینده خود را به شمول همه بخش‌ها و گروه‌‌های افغانستان شکل بدهند و دولت فراگیر در این کشور تشکیل شود.
او افزود: قطعاً افغانستان و جغرافیای این کشور نمی‌تواند تهدیدی برای افغانستان باشد و امیدواریم هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان به مسئولیت خود واقف باشد. سفر رحمان ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی داشت.
وی درباره بازگشت اتباع افغانستانی به کشورشان نیز اظهار داشت: متاسفانه روند آمدن قانونی و غیرقانونی افغانستانی‌ها به ایران متوقف نشده و در مرز وضعیت خوبی نیست و برخی بیماری‌ها منتقل شده و از اردوگاه‌ها از جمله سفیدسنگ بازدید کردم و بسیاری از مهاجران افغانستانی در شرایط نامناسبی به ایران آمدند و توان زندگی خود را نداشتند.
خطیب زاده گفت: به طرف افغانستان گفتیم به مسئولیت خود عمل کنند که اتباع افغانستان در این کشور با آرامش زندگی کنند و تمام تلاش خود را می‌کنیم که این وضعیت حاکم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا