آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانجهانروند صلحسیاستصلح

ایران: طالبان بخشی از آینده افغانستان نه تمام آن

وزارت خارجه ایران ضمن اعلام موضع رسمی این کشور در پیوند به طالبان، می‌گوید که این گروه بخشی از راه حل آینده افغانستان است، نه تمام آن.


سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه( ۷ سرطان) در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد: اوضاع افغانستان را با جدیت و نگرانی دنبال می‌کنیم. با طرف‌های مختلف افغانستانی در حال گفت‌وگو هستیم و معتقدیم حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی و رعایت حقوق اقلیت‌ها و دستاوردهایی که ملت افغانستان در دو دهه گذشته به سختی به دست آورده و گفت‌وگوهای اصیل بین‌الافغانی تنها راه ‌حلی است که برای افغانستان وجود دارد.
به گفته خطیب‌زاده، طالبان همه افغانستان نیست و همه افغانستان نخواهد بود، بخشی از راه‌ حل آتی افغانستان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود آنچه که مهم است، تشکیل دولت فراگیر به شمول همه گروه‌های اصیل افغانستانی و رسیدن به یک راه ‌حل مسالمت آمیز و پایدار در افغانستان است.
او در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت که امنیت ایران و افغانستان به هم پیوستگی جدی دارد و «طبیعی است که از نزدیک موضوعات افغانستان را پی‌گیری می‌کنیم».
ایران پیش از این نیز بارها اعلام کرده ‌که استقرار دوباره رژيم امارت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد و از گفت‌وگوی صلح بین‌الافغانی با مشارکت و مدیریت دولت افغانستان، حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا