آخرین اخبارجهانسیاست

ایران: مذاکرات برجامی «همین هفته» انجام می‌شود

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه ایران از آغاز مذاکرات احیای برجام در همین هفته جاری خبر داد. او گفت که هم زمان و هم مکان مذاکرات مشخص است و یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان خواهد بود و در همین هفته ملاقات انجام می‌شود.

ایران: مذاکرات برجامی «همین هفته» انجام می‌شود

سعید خطیب‌زاده گفت که تا «چند ساعت آتی تصمیمات نهایی» در خصوص زمان و مکان مذاکرات اتخاذ می‌شود و «در این‌که در محتوا و در شکل در هر دو موضوع توافقاتی شده را می‌توانم تأیید کنم».
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که مذاکرات «بین ایران و امریکا به صورت غیرمستقیم» خواهد بود.
وی با اشاره به سفر رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران گفت که «جوزپ بورل به ایران اعلام کرد امریکا تعهد داده ‌است که به آنچه در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ متعهدشده عمل کند و انتفاع اقتصادی ایران از (احیای برجام)را تضمین کند».
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه به تهران سفر کرد و با وزیر خارجه ایران و دبیر شورای عالی امنیت ملی و برخی مقامات ایرانی دیدار کرد. پیش از سفر آقای بورل به تهران عکسی از او همراه معاونش، انریکه مورا و رابرت مالی مسئول ایران در وزارت خارجه امریکا منتشر شده بود و پس از انتشار این عکس اعلام شد که او با هدف رفع بن‌بست در مذاکرات احیای برجام عازم تهران می‌شود.
به گفته آقای خطیب‌زاده «هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده نخواهد شد و چیزی هم کاسته نخواهد شد. این مذاکرات صرفاً درباره موضوعات اختلافی است که در آخرین جلسه وین باقیمانده بود. توپ در زمین واشنگتن است».
او گفت: «آنچه در مذاکرات در چند روز آینده انجام می‌دهیم درباره ابعاد هسته‌ای نیست و تنها درباره بخش‌های اختلافی است که در خصوص چند موضوع باقیمانده در حوزه رفع تحریم‌هاست».
سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت که «تا همه چیز توافق نشود هیچ چیز توافق نمی‌شود. آنچه ایران انجام داده همه برگشت پذیر به شرطی که طرف مقابل به همه تعهداتش عمل کند».
مذاکرات وین بین ایران و کشورهای ۴+۱ از بهار سال گذشته خورشیدی آغاز شد و هدف اصلی آن بازگرداندن ایران و امریکا به معاهده برجام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا