آخرین اخباراسلایدشوسیاستمنطقه

ایران «مصادره» ذخیره ارزی کشور را از سوی امریکا «شرم‌آور و ضد انسانی» خواند

خبرگزاری دید: وزارت خارجه ایران در واکنش به مصادره ۷ میلیارد دالر از دارایی‌های ملی افغانستان توسط امریکا، دستبرد به دارایی‌های مردم بی‌بضاعت افغانستان را «شرم‌آور، ضد بشری و ضد انسانی» توصیف کرده‌است.

مصادره
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه (۲۵ دلو) در یک نشست خبری در تهران در خصوص مصادره کردن پول های مردم افغانستان توسط امریکا گفت که ایران از این اقدام مشمئز کننده اعلام بیزاری می‌کند.
خطیب‌زاده افزود: ایالات متحده اولین باری نیست که به غارت اموال کشورهای دیگر دست می‌زند. باور امریکا این است که مالک مایملک همه دنیاست و هرگاه اراده می‌کند می‌تواند دادگاه برگزار کند، حکم صادر کند و اموال دیگران را ضبط کند.
به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران، این رویکرد گردنکشانه و یکجانبه از سوی ایالات متحده، اولین باری نیست که اتفاق می‌افتد؛ اما زشتی آن اینجاست که به کشوری تجاوز کرده که میلیاردها دالر خسارت مستقیم و چندین تریلیون دالر خسارت غیرمستقیم زده و هم برای مالیات دهندگان خود و هم برای مردم مظلوم و بی دفاع افغانستان، هزینه ایجاد کرده است.
خطیب‌زاده در ادامه این نشست خبری تاکید کرد که امریکا «هنگام خروج، تمام زیرساخت های افغانستان را یا تخریب کرده یا رها کرده تا از بین بروند. آن‌وقت بازهم به اندک بضاعت مردم افغانستان رحم نمی کند و به بهانه واهی آنها را ضبط می‎کند. این نه تنها شرم آور که اقدامی ضد بشری و ضد انسانی است».
گفتنی است که مصادره ذخیره ارزی کشور از سوی رییس جمهور امریکا با واکنش های گسترده ملی و بین المللی رو به رو شده است و منتقدان، تصمیم بایدن را مصداق بارز دزدی توصیف کرده و آن را نمونه تروریزم اقتصادی امریکا علیه ملت بی گناه افغانستان دانسته‌اند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا