آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهایرانخبر های مهم

ایران و طالبان؛ بر توسعه و مبادلات محصولات زراعتی و مالداری میان دو کشور تأکید کردند

خبرگزاری دید: مقامات وزارت زراعت و آبیاری حکومت سرپرست با بهادرامینیان سفیر ایران در کابل دیدار و با اشاره به وجود اشتراکات فراوان میان دو کشور بر روی سرمایه گذاری در بخش زراعت و دامداری میان کابل و تهران تأکید کردند.

وزارت زراعت، و مالداری طا-لبان با نشر اعلامیه ای گفته است: مولوی صدراعظم معین این وزارت با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور از تامین امنیت سراسری در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر امنیت سراسری در افغانستان تامین شده است، اما هنوز مشکلات اقتصادی دامن‌گیر مردم کشوراست.

مولوی صدراعظم با اشاره به اینکه ایران دارای وسایل و ماشین آلات پیشرفته زراعتی است تاکید نموده که این کشورمی‌تواند با دولت افغانستان و دهاقین این کشور برای رفع مشکلات اقتصادی این کشورهمکاری کند.

از سوی دیگر مولوی صدراعظم  معین وزارت زراعت، و مالداری حکومت سرپرست اطمینان داد که هیئت حاکمه افغانستان آماده هر نوع همکاری و فراهم‌سازی سهولت‌ها در بخش‌های مختلف است.

بهادرامینیان در این دیدار با اشاره به اینکه هر دو کشور در تحریم به سر می برد تاکید کرد که خروج از این وضعیت نیازمند همکاری دوجانبه این کشورهاست.

وی با اظهار اینکه مشکلات مهاجرین و کشت و قاچاق مواد مخدر دو کشور همسایه را متضرر ساخته است، خواستار همکاری مشترک برای حل این مشکلات شد و آمادگی ایران برای کمک به توسعه زراعتی کشور را اعلام کرد.

سفیر ایران در کابل، افغانستان را بازار مناسبی برای خرید محصولات زراعتی ایران دانست و افزود که در حال حاضر حدود ۸ میلیارد دلار پول این کشور صرف خرید محصولات زراعتی و مالداری از کشورهای خارجی و قاره‌های دور و نزدیک می‌شود.

براساس این گزارش، امینیان ادامه داد که اگر افغانستان بتواند این مواد را تهیه کند، ایران از دیگر کشورهای جهان محصولات زراعتی و مالداری خریداری نخواهد کرد.

وی به منظور گسترش روابط تجاری با افغانستان طرح‌هایی را پیشنهاد کرد و یادآور شد که ایران در بخش زراعتی، مالداری و باغداری آماده هر نوع همکاری با زارعین، مالداران و باغداران افغانستان است و در آینده از فراهم‌سازی امکانات و خریداری محصولات آن‌ها نیز اطمینان داد.

سفیر ایران پیش از این نیز در دیدار با عبدالرحمان راشد وزیر زراعت، آبیاری و مالداری طا-لبان گفته بود که ایران آماده هر نوع همکاری و سرمایه‌گذاری در افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا