آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

ایران ۲۰ هزار زندانی افغان را مسترد می‌کند

سفارت ایران در کابل اعلام کرده است که کشورش حاضر است حدود ۲۰ هزار زندانی افغان را که در زندان‌های ایران به سر می‌برند، آزاد کرده و به دولت افغانستان بسپارد.

به گزارش خبرگزاری دید، بهادر امینیان سفیر ایران در کابل در دیدار با فضل‌ احمد معنوی وزیر عدلیه‌ گفته است که کشورش آماده است تا حدود ۲۰ هزار زندانی شهروند افغانستان را به این کشور بسپارد.
در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت عدلیه منتشر شده، آمده ‌است که این دیدار صبح امروز یک‌شنبه(۹ قوس) انجام شده و دو طرف در باره‌ همکاری‌های عدلی و قضایی میان کابل و تهران و «استرداد مجرمان» گفت‌وگو کرده‌اند.
سفیر ایران همچنین از وزیر عدلیه کشور برای سفر به تهران دعوت کرده ‌است.
بهادر امینیان گفته است که حدود ۳.۵ میلیون پناهجوی افغان در ایران حضور دارند و حدود ۲۰ هزار شهروند افغانستان نیز در زندان‌های آن کشور زندانی‌اند. او علاوه کرده که پرونده‌های ۲۶۰۰ زندانی شهروند افغانستان در زندان‌های ایران تکمیل و آماده‌ انتقال به افغانستان است.
هنوز آمار دقیق مهاجرین افغانستانی در ایران مشخص نیست. اکثر نهادها حضور افغان‌‌های مهاجر در ایران را نزدیک به دو میلیون نفر برآورد کرده‌اند.
سفیر ایران ضمن اعلام آمادگی برای سپردن این زندانیان به دولت افغانستان، همچنین از دولت افغانستان خواسته است که در مورد سپردن ۲۵ زندانی ایرانی به این کشور همکاری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا