آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

ایزدیار: برکناری والی بلخ ثبات کشور را برهم می زند

معاون اول مجلس سنا در واکنش به شایعات برکناری استاد عطا محمد نور والی بلخ می‌گوید که این تصمیم حکومت منجر به بی ثباتی در کشور خواهد شد.
به نقل از جمهور؛ محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا که در نشست امروز یکشنبه (۲۱ عقرب) صحبت می‌کرد، گفت: «زمزمه‌هایی وجود دارد که گویا حکومت تصمیم دارد عطامحمد نور والی بلخ را برکنار کند؛ این مطلب اگر درست باشد، می‌تواند به بی ثباتی در کشور تمام شود.»
معاون مجلس سنا اضافه کرد که در وضعیت بی‎ثبات کنونی کشور، رهبران حکومت نباید دست به کاری بزنند که وضعیت شکننده کشور را بی‎ثبات‎تر کند.
آقای ایزدیار افزود: آرزو دارم که رهبران حکومت، وحدت ملی و ثبات سیاسی کشور را در نظر بگیرند و در مسیر درستی حرکت کنند.
معاون مجلس سنا در حالی از احتمال برکناری آقای نور ابراز نگرانی می‎کند که چند روز پیش شایعاتی مبنی بر عزل والی بلخ از سوی ریاست‎جمهوری پخش شد.
والی بلخ همانند والیان ولایت‎های دیگر کشور نیست که تیم ارگ بتواند او را، از پست ولایت برکنار کند. او از نفوذ گسترده‎ای در سطح افغانستان برخوردار است و عزل او، باعث بحران‎های بزرگ سیاسی در سطح ملی خواهد شد.
هرچند شایعات عزل آقای نور از سمت ولایت بلخ به شدت در شبکه‎های اجتماعی و برخی خبرگزاری‎ها پخش شد، ولی ارگ این خبر را رد کرد و گفت تاکنون، حرفی در این مورد زده نشده است.
گفتنی است که عطا محمد نور والی بلخ و عضو ارشد ایتلاف نجات، از منتقدان جدی سیاست‎های ارگ در کشور بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا