آخرین اخبارافغانستانسیاست

ایزدیار: حکومت باید تبعات تمدید آتش‌بس خود را بسنجد


معاون اول مجلس سنا از پایان آتش‌بس طالبان و آغاز جنگ این گروه بر علیه نیروهای امنیتی ابراز نگرانی کرده و از حکومت می‌خواهد متوجه عواقب تمدید آتش‌بس باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا در نشست عمومی امروز سه‌شنبه (۲۹ جوزا) این مجلس گفت، صلح نیاز جدی مردمی است که ۴۰ سال را در جنگ سپری می‌کنند.
آقای ایزدیار با اشاره به این‌که جنگ افغانستان جنگ نیابتی قدرت‌های جهانی و منطقه‌‌ای بوده و دولت و مردم افغانستان تصمیم گیرنده نیستند، افزود تا زمانی‌که استخبارات جهانی و منطقه دست از تمویل تروریزم دست برندارند، جنگ در کشور ادامه خواهد داشت.
در همین حال، او با اشاره به حملات انتحاری در روزهای عید فطر در ننگرهار و کشته شدن فرمانده کندک اول کوماندو، ولسوال غنی خیل پکتیا، فرمانده شاهراه بغلان و سایر حوادث پس از ختم آتش‌بس طالبان، گفت:« دشمن گروه‌های متعددی برای پیشبرد جنگ ایجاد کرده‌اند و با وجود استقبال مردم از آتش‌بس چند روزه طالبان بازهم تعداد زیادی از نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند.»
با این همه، معاون اول مجلس سنا ترحم بر طالبان را ستم‌کاری در حق نیروهای امنیتی خواند و تاکید کرد که حکومت و مردم افغانستان باید در تصمیم گیری‌های شان متوجه باشند که انگیزه و مورال نیروهای امنیتی در دفاع از کشور خدشه‌دار نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا